Anduranta Renault Koleos

Sincer, acest Koleos a fost o surpriză încă de la prima degustare.

Anduranta Renault Koleos Anduranta Renault Koleos

Nu mă aşteptam ca Renault să aibă puterea de a arunca pe piaţă un produs atât de matur. E drept, are de partea sa şi experienţa celor de la Nissan, dar, totuşi, pentru debutul într-un segment atât de disputat... Şi surpriza este alimentată de ponderea elementelor care aduc satisfacţie în utilizarea cotidiană în raport cu cele care nu dau satisfacţie. De fapt minusurile sunt puţine, iar o parte dintre acestea pot fi trecute în registrul percepţie subiectivă.

Să renunţăm deci la exaltare şi să vedem cam ce se doreşte Koleos şi la ce să ne aşteptăm de la el preţ de un an de zile. Un SUV care nu este atât de compact pe cât sugerează designul. Faptul că îşi împarte platforma tehnică cu Nissan X-Trail îşi spune cuvântul. Cu toate acestea, consolele faţă/spate relativ mici contribuie la un sentiment de încredere în manevrarea pe spaţii înguste. Dacă mai adaug şi prezenţa senzorilor de parcare faţă/spate, am eliminat grija unei “găsite în parcare”.

Interiorul este extrem de prietenos şi pot spune că nu am găsit carenţe în ceea ce priveşte ergonomia. Singura dotare care lipseşte şi în mod cert mi-ar fi colorat dimineţile reci de iarnă este încălzirea în scaune. Dar propulsorul se încălzeşte repede şi livrează căldură în habitaclu în circa 2-3 minute. În rest, sistemul audio BOSE e excelent, locurile în spate sunt generoase, spaţii de depozitare există din belşug, aşa încât seara, când ajung acasă, trebuie să fac inventarul obiectelor pentru a nu uita ceva prin portbagaj.

Tot la categoria “ce bine mă simt în maşină” aş trece şi oglinda panoramică centrală, care, pe lângă faptul că îmi oferă o viziune amplă asupra locurilor din spate, îmi mai şi acoperă luminile din plafon, ceea ce îmi permite să le aprind chiar şi noaptea în timpul mersului, fără a fi deranjat. Apoi am descoperit cu satisfacţie priza din cotiera centrală, priză de la care îmi încarc telefonul mobil. Porbagajul este corect din punctul de vedere al accesului, atâta doar că aş fi preferat sistemul din Laguna break, al prelatei care obturează vizual portbagajul.

În rest, faptul că nu trebuie să deschid un hayon imens pentru a avea acces la portbagaj mă bucură, dată fiind criza de locuri de parcare din Capitală. Koleos este extrem de practic şi prietenos în viaţa de zi cu zi. Poate nu la fel se dovedeşte motorizarea. Sub capotă avem un patru cilindri în linie de 2,5 litri care dezvoltă 170 CP – motiv de crispare când trebuie să evoluezi mare parte din timp în traficul “la oră” din Bucureşti. Mă aşteptam la valori ale consumului mult mai mari, dar Koleos se rezumă în medie la 11,5 litri.

O valoare bună pentru un propulsor aspirat de 2,5 litri. Iar în regim extraurban se pot obţine valori interesante. Abia a debutat Koleos la ProMotor, aşa că vom avea timp din belşug să-l digerăm, disecăm, să-l întoarcem pe toate feţele, la figurat... căci de cascadorii nu dorim să ne apucăm.

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.