Anduranta Renault Koleos

Autor: Constantin Ciobanu acum 11 ani Teste anduranta

În altă ordine de idei, sper că vă amintiţi de ultima ninsoare a acestei ierni, cea în urma căreia autostrada A2 s-a blocat din cauza unui accident. Eram prin preajmă, mai bine zis pe sensul spre Constanţa, cu aproximativ 2 kilometri înaintea coliziunii. Am ajuns la timp pentru a contempla meleul de caroserii.

Băieţii din echipa naţională de rugby ar putea lua lecţii despre cum se “execută” o grămadă ordonată spontană. Probabil că, dacă m-aş fi aflat pe sensul spre Bucureşti şi aş fi stat în coloană, relatarea ar fi fost alta, dar am contemplat scena de la “înălţimea” celor 80 km/h ai Koleos-ului. Este firesc atunci când unii “rulează” cu 160 km/h încălţaţi cu pneuri de vară pe zăpadă de 5 cm. Ai zice că îşi merită soarta.

Francezul meu licenţiat la universităţi asiatice s-a comportat impecabil. Tracţiune bună, căldură, vizibilitate, confort, muzică agreabilă… Pare ambianţa dintr-un automobil înmatriculat în Elveţia, acolo unde motorsportul se află “în afara legii”. Cam aşa s-ar fi întâmplat dacă nu erau viscolul infernal şi vântul lateral care influenţau serios traiectoria. Nu-i pot reproşa maşinii că nu a putut menţine traseul dorit fără corecţii, în condiţii de semiuragan.

În altă ordine de idei, nu prea am ce-i reproşa Koleos-ului, face parte din categoria tricoul preferat, şapca favorită, acele lucruri care te ajută să te simţi bine în pielea ta. În el nu trebuie să fiu uşor încruntat ca într-un Clio RS sau transcedental ca în Espace.

Pentru a nu da impresia că Renault m-a cumpărat, trebuie să scot la iveală şi lucrurile care mă enervează. De exemplu, este uşor agasant faptul că, pentru a face cutia să intre în temperatură şi a permite schimbarea vitezelor în mod lejer, sunt necesare cam 10 minute.

Dar acest lucru e valabil dimineaţa la rece. Sacrific 2-3 minute pentru încălzirea propulsorului la fiecare pornire matinală. Și aşa mă lovesc de semafoare şi de treapta întâi şi a doua, dar să numim asta preludiul Koleos-ului.

În ultima lună am ajuns la doar 1.500 km – ceva deplasări, ceva teste şi uite aşa a stat maşina mai mult în parcare. Dar nu regret, pentru că zăpezile, ploile şi agitaţia şoferilor bucureşteni s-au tradus în cozi la accidente uşoare.

Parcă nu doream să ajung pe acolo cu francezul meu. Consumul mediu a urcat puţin, acum este undeva pe la 12,2 litri – urban. Dar explicaţii despre cum s-a ajuns la această valoare vă poate oferi colegul Sergiu, care s-a bucurat de serviciile lui Koleos preţ de 3-4 zile. De atunci muncesc să cobor sub 12 litri în medie la sută. Aştept primăvara pentru a renunţa la Auto 4WD, aştept primăvara pentru a mă bucura de trapa panoramică, aştept primăvara pentru a mai ieşi la iarbă verde…

Și trebuie să îmi fac curaj să prin trusa de accesorii ProMotor şi pe cea medicală în plasa de ancorare a portbagajului. Din comoditate, stau şi ascult plimbarea truselor prin portbagaj, care este generos dimensionat de altfel. Voi continua explorarea, cine ştie, poate mai descopăr ceva detalii. Până atunci, însă, mă bucur de pacea Koleos-ului.

Citește și...


Comentarii
Inchide