Anduranţă Renault Megane Collection 2012 – primii 2.000 km prin România

Autor: Oraan Mărculescu 01 aug. 2012 Teste anduranta

CITEŞTE AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU RENAULT MEGANE COLLECTION 2012

Aşadar, iată-mă la volanul Megane-ului, pregătit să-mi încep vacanţa de vară. O maşină practic nouă, al cărei vitezometru afişa valoarea de 986 km. Deci e bine să adopt poziţia unui familist veritabil şi să mă comport grijuliu cu maşina la început, până trecem de minima perioadă de rodaj în viaţa reală.

Nu e prima oară când iau contactul cu un Megane având motor 1.5 dCi asociat cu o cutie EDC, cu 6 trepte şi dublu-ambreiaj, dar acum sunt curios dacă se simte diferenţa de aproape 75 kg pe care o are breakul în plus faţă de hatchback. Ei bine, diferenţa este insignifiantă, iar Megane Sport Tourer 1.5 dCi EDC se mişcă foarte natural în mediul urban.

Cutia automata EDC are un comportament foarte bun, fiind potrivita pentru dCi-ul de 110 CP

Deoarece am preferat de la început un stil cuminte, nu m-au interesat plecările bruşte când se făcea verde sau să mă iau la întrecere cu ceilalţi şoferi de prin Bucureşti, care ajunge mai repede la următorul semafor. Prin urmare, cei 110 CP ai micului diesel demonstrează suficienţi muşchi în oraş pentru punerea în mişcare a caroseriei de aproape 1,5 tone şi nu sunt inhibaţi de echiparea maşinii cu o cutie automată.

Care numai lentă nu este, deoarece vorbim de adoptarea soluţiei cu dublu ambreiaj. O soluţie care, sincer, se potriveşte foarte bine cu micul diesel, schimbarea treptelor fiind foarte rapidă, deci eficienţa maşinii e crescută. Fără alte comentarii, voi spune doar că în aglomeraţia bucureşteană cuplul motor 1.5 dCi + cutie EDC este foaaaarte confortabil şi chiar relaxant.

În privinţa consumului urban, la început lucrurile nu păreau prea roze. Până să plec din Bucureşti, am mai făcut nişte zeci de kilometri prin capitală, în condiţii de trafic intens (doar puţini ”capitalişti” îşi luaseră tălpăşiţa prin concedii), dar şi de căldură insuportabilă, aşa încât aerul condiţionat a stat pornit aproape non-stop.

Astfel se explică valoarea de 8 litri/100 km a consumului urban pe care am obţinut-o la începutul testului de anduranţă – la care mai adaug faptul că maşina era foarte puţin rulată. La finalul testului, lucrurile s-au îmbunătăţit, iar consumul urban real a coborât mai aproape de valoarea teoretică de 5,1 litri/100 km.

Optional, Renault Megane Collection 2012 poate fi echipat cu o camera pentru mersul inapoi

Un alt lucru pe care l-am apreciat din plin în Bucureşti, la parcare, a fost echiparea maşinii cu o cameră pentru mersul înapoi, dar şi cu senzori de parcare faţă-spate (pachet opţional la 350 euro, dar camera de filmat e doar în combinaţie cu sistemul de navigaţie TomTom). Închipuiţi-vă un break voluminos, lung de peste 4,5 metri, dar care se parchează mai uşor decât un Matiz. Iar cel de la volan pare un expert în manevrele de parcare.

Cu ocazia asta am remarcat şi uşurinţa dozării pedalei de acceleraţie, fie că vorbim de treapta întâi, fie că vorbim de ”R” (reverse). Iar frâna de parcare asistată se cuplează automat o dată oprit motorul. Care, cred că am uitat să menţionez, nu se porneşte de la cheie, ci de la butonul Start/Stop, foarte confortabil şi elegant.

Megane Collection 2012 ofera multe dotari (standard sau optionale) care usureaza viata de zi cu zi

Iar la părăsirea maşinii, sistemul de închidere centralizată nu mai reclamă apăsarea vreunui buton pentru încuierea maşinii: cardul îl ţii în buzunar şi, după ce te-ai depărtat puţin de maşină, Megane-ul scoate un uşor ţiuit, semnalizatoarele clipesc puţin galeş, uşile se blochează, iar retrovizoarele exterioare se rabat automat.

De ce am menţionat toate acestea? Pentru că, încă de la început, Megane-ul mi s-a părut o maşină care te menajează mult în viaţa de zi cu zi, şi asta în condiţiile unui preţ foarte bun (dar voi detalia subiectul bugetului în ultimul episod).

Dar să ieşim din Bucureşti şi să vedem ce impresie lasă Megane Sport Tourer Collection 2012 la drumurile lungi prin ţară – PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide