Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 3: bagaje şi pasageri spate

După un drum prin ţară de circa 1.800 km sunt în măsură să trag nişte concluzii despre cât de mult spaţiu oferă Chevrolet Aveo Sedan pentru pasagerii din spate şi pentru bagaje. Aşadar, iată detalii despre aspectul practic de familist al lui Aveo Sedan.

Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 3: bagaje şi pasageri spate Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 3: bagaje şi pasageri spate

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

Încă de pe hârtie, Chevrolet Aveo Sedan ne gratulează cu o valoare foarte bună a capacităţii portbagajului: 500 de litri, la acelaşi nivel cu Dacia Logan. Atâta doar că, spre deosebire de modelul autohton, Aveo Sedan vine standard cu rabatarea fracţionată a spătarului banchetei, ceea ce înseamnă un plus destul de important la capitolul spirit practic.

În mod interesant, portbagajul se poate deschide şi de la un buton separat de pe telecomandă, şi de la butonul de sub sigla Chevrolet, deasupra numărului de înmatriculare. Însă, în practică, am remarcat că singurul avantaj al butonului de pe telecomandă este în situaţiile în care ai nevoie de portbagaj şi nu vrei să deblochezi uşile.

Când apeşi butonul respectiv, capota portbagajului se întredeschide puţin - ceea ce nu te ajută dacă ai ambele mâini ocupate cu plase şi pachete, oricum trebuie să îţi eliberezi o mână pentru a deschide capota. Butonul separat de pe telecomandă ar fi fost util dacă, la apăsarea lui, capota s-ar fi deschis cu totul. Dar, în acel caz, puteau să apară alte probleme: de exemplu, cine era în dreptul capotei putea fi lovit de aceasta, iar micile excrecenţe ascuţite de pe laterale puteau deveni periculoase...

Decuparea capacului este suficient de bună, dar, la fel ca în cazul oricărui sedan de dimensiuni mai mici, ar fi fost de preferat o lungime mai mare - de exemplu, geamantanul roşu nu poate fi băgat pe verticală, fiind prea înalt. În plus, marginile înclinate ale gurii de intrare te limitează întrucâtva la introducerea bagajelor mai voluminoase. În teorie, ar fi fost de preferat să fie verticale, dar acest lucru nu a fost un impediment mare.

Aveo oferă o mică surpriză: sub podea mai avem la dispoziţie un spaţiu suficient de mare pentru lucrurile mai mici (de exemplu, trusa de prim ajutor şi triunghiul reflectorizant au suficient spaţiu aici, eliberând portbagajul). Inginerii au preferat înlocuirea roţii de rezervă normale cu un kit de pană, numai că acest lucru putea fi făcut prin amenajarea mai judicioasă a spaţiului rămas. Acum se poate spune că beneficiezi de două buzunare suplimentare, însă, fiind vorba de tablă, atenţie la depozitarea lucrurilor dure - să nu producă zgomote în timpul mersului.

După cum spuneam mai devreme, bancheta are spătarul rabatabil asimetric, operaţiunea fiind foarte facilă de la clapetele mult mai bine gândite decât la Sandero, de pildă. Prin rabatarea spătarului banchetei nu se obţine o suprafaţă plană, dar spaţiul de comunicare cu habitaclul se dovedeşte suficient de util pentru transportul unor pachete lungi de aproape 1,5 metri şi cu o grosime mai mică de 0,5 metri.

Pentru exemplificarea spaţiului oferi de portbagaj, am încărcat, fără efort şi fără a căuta prea mult timp o aşezare specială a bagajelor, ceea ce se vede în imagine: două valize de mari dimensiuni, două valize medii, doi rucsaci de laptop şi două gentuţe de mici dimensiuni. Pe lângă care mai încap mai multe plase sau cutii - în laterale, după pasajele roţilor, sunt spaţii foarte bune.

Şi aici există, însă, o problemă: suporţii capotei portbagajului sunt cam masivi şi bagajele mai voluminoase pot incomoda la închiderea capotei. Ceea ce înseamnă că valizele mai mari trebuie să nu fie lipite de pereţii laterali, pentru ca portbagajul să poată fi închis normal. E vorba de o soluţie ieftină, întâlnită la toate sedanurile similare, prin urmare inconvenientul nu este mare, putând fi rezolvat mutând puţin bagajele mari.

În concluzie, portbagajul lui Chevrolet Aveo Sedan se dovedeşte foarte spaţios, iar spătarul rabatabil asimetric al banchetei îi conferă un plus de caracter practic atunci când este nevoie. Ca minusuri se pot remarca lipsa unui mâner interior pentru închiderea capotei portbagajului, precum şi suporţii cam masivi ai acesteia.

Concluzia privind spaţiul pentru pasagerii din spate şi portbagaj este, în final, una bună: Chevrolet Aveo Sedan se achită mai mult decât onorabil de sarcinile unei familiste, satisfăcând cu brio nevoile de spaţiu ale unei familii normale. Personal cred că nu ar trebui să lipsească o cotieră centrală în spate, precum şi un mâner pentru închiderea capotei portbagajului - adăugiri care sunt sigur că nu ar costa mult.

Pe pagina următoare - câteva informaţii ţinând de jurnalul de bord de până acum

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.