Dodge Nitro - voiaj Geneva

L-am supus pe-al nostru Nitro la un examen de maturitate: o deplasare la Salonul Auto de la Geneva. Pachetul a fost complet – trei redactori şi un fotograf cu aparatura aferentă. Am adăugat, din mers, de la ouă Kinder, la orice alt nimic care ar fi putut deveni util.

Dodge Nitro - voiaj Geneva Dodge Nitro - voiaj Geneva
Înainte de a pleca la Geneva, am făcut un recensămînt al maşinilor din parcarea ProMotor şi ne-am oprit la Nitro. Era singurul care se califica pentru a face faţă unui astfel de voiaj. Are sub capotă un propulsor diesel care se pretează la un rulaj economic, este echipat cu cutie automată şi cruise control – opţiuni de preferat în cazul rulării cale de mii de kilometri în regim de autostradă – şi mai dispune de sistem de navigaţie pentru Europa, hard-disk de 10 GB pentru stocarea informaţiilor şi DVD player cu ecran generos pentru locurile din spate. A fost mai mult o călătorie de vacanţă, decît un drum în interes de serviciu.

Primul semn de întrebare a apărut în momentul în care ne-am adunat şi am remarcat cîte bagaje avem. Unde să încapă toate, cînd portbagajul lui Nitro pare mare doar la exterior, dar cînd ridici hayonul realitatea e alta? Spaţiu pentru bagaje cît să satisfacă o familie există, dar pentru trei redactori şi un fotograf nu prea. Ne-am pus în practică vagile cunoştinţe de LEGO din copilărie şi am reuşit să îngrămădim acolo totul, în condiţiile în care mai puteam utiliza doar oglinda retrovizoare internă.

Contact şi spre Geneva! Puţin îngrijoraţi am fost de consumul mediu afişat de computerul de bord, cam 16-17 litri/100 km. Ce-i drept, această valoare fusese dobîndintă în traficul urban, aşa că speram să ajungem, la drum lung, la cifre mai apropiate de cele furnizate de constructor, şi anume 9,4 litri în mediu extraurban. Speranţele de economisire a carburantului se legau de drumurile din afara României, pentru că în labirintul autohton nu puteam aspira la mai bine.

La bordul lui Nitro nu am prea avut motive de angoasă. Spaţiu există din belşug atît pentru locurile din faţă, cît şi pentru cele din spate. Poate surprinde acest lucru, pe care îl descoperi doar la drum lung. Am penaliza doar spătarul banchetei spate, prea drept, şi lipsa unei cotiere centrale. Spătarul banchetei putea fi înclinat, dar în acest caz ar fi trebuit să mai renunţăm la bagaje. Sistemul audio este extraordinar, de o fidelitate incredibilă. Un alt atu al modelului american este confortul general în timpul rulării pe distanţe lungi. Extrem de silenţios şi mai ales cu un zgomot aerodinamic aproape de zero, chiar am avut de înfruntat pe traseu nişte sectoare cu vînt extrem de puternic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.