Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?

Autor: Bogdan Iordache 26 ian. 2012 Teste anduranta

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

La nivel tehnic, prima oară se observă o diferenţiere între preferinţele potenţialilor clienţi: Aveo are o suspensie suficient de confortabilă, dar care oferă şi o stabilitate bună pe şosea, în timp ce Linea e mai mult îndreptată spre confort şi nu prea agreează stilul bruscat. Totuşi, Linea oferă o insonorizare ceva mai bună la trecerea peste denivelări, iar calitatea audio pare mai bună.

Dilema majoră apare, însă, când vorbim de consum. Este clar că motorul pe benzină, mai ales dacă e asociat cu o cutie automată, are un mare dezavantaj în faţa unui motor diesel, apropiat ca şi cilindree şi putere (MultiJet-ul de pe Linea are 1,6 litri, 105 CP şi 290 Nm/1.500 rpm, în timp ce motorul pe benzină de pe Aveo are 1,6 litri, 115 CP şi 155 Nm/4.000 rpm).

Aveo ofera un mai bun compromis intre confort si stabilitate, in timp ce Linea nu agreeaza stilul agresiv

Consumul mediu teoretic afişat pentru Aveo 1.6 AT este de 7,2 litri/100 km, în timp ce Linea 1.6 MJet anunţă doar 5,0 litri/100 km. În regim urban, diferenţa e şi mai mare, 10,0 litri de benzină la 100 km faţă de 6,4 litri de motorină la 100 km. Aşa încât cine are ca prioritate bugetul s-ar putea întreba dacă Linea nu ar fi o alegere mai bună pentru suma de circa 15.000 euro.

Dar să nu uităm că am pornit de la altceva: de la confort la bani puţini. Aveo din testul de anduranţă are cutie automată, ceea ce se traduce printr-un nivel de confort mult mai bun şi o relaxare mai mare la volan, mai ales în regim urban. Dacă în privinţa dotărilor, a aspectului sau a caracterului practic oferit de habitaclu, Linea s-a dovedit un bun combatant, comparaţiile se opresc aici – pentru că altfel ajungem să comparăm mere cu pere, fără nici o logică.

La nivel tehnic nu-si mai are sens comparatia: Aveo are cutie automata, Linea e manuala

Este mai corect să caut o maşină având cutie automată, care, la circa 15.000 euro, să ofere cam acelaşi spaţiu, un nivel de dotări apropiat şi un aspect la fel de modern şi atractiv ca Aveo Sedan. În categoria sedanurilor mici am văzut că nu există nici un astfel de rival direct, aşa că, uitându-mă prin alte segmente, iată ce am găsit:

  • Citroen C3 Picasso 1.6 VTI BMP6: e un monovolum mic, porneşte de la 16.700 euro în echiparea de bază Seduction (deci cu 1.800 euro mai mult decât Aveo de anduranţă), are cu 5 CP mai mult, transmisia se realizează printr-o cutie manuală robotizată, care are şi o funcţie automată, ca spaţiu şi modularitate interioară stă bine (portbagaj de 500 de litri), dar nivelul de dotări nu e la acelaşi nivel cu Aveo, fiind necesară apelarea la lista de opţionale
  • Opel Astra Classic III 1.6 Easytronic: precedenta generaţie Astra, un sedan de clasă compactă, porneşte de la 14.295 euro (iar versiunea beak de la 14.645 euro), are, practic acelaşi motor de 1,6 litri şi 115 CP, portbagajul e de 490 litri, însă multe dintre dotările standard de pe Aveo LTZ sunt doar opţionale, aşa că preţul final, în condiţii aproape similare de dotări, creşte cu câteva mii de euro
  • Peugeot 207 SW 1.6 VTi BVA Active: break de clasă mică, pornind de la 15.455 euro (cu vreo 500 euro mai mult decât Aveo de anduranţă), motor pe benzină de 120 CP, portbagaj care variază între 350 litri şi 1.250 litri (dar are avantajul că, graţie caroseriei break, se pot depozita lucruri voluminoase chiar şi cu bancheta nerabatată) şi nivel de dotări standard mai slab decât Aveo LTZ
  • Renault Megane 2.0 CVT: hatchback compact, preţ de bază 16.100 euro (cu 1.200 euro mai mult decât Aveo de anduranţă), motor de 2,0 litri şi 140 CP, mai gurmand, dar şi mai performant, portbagaj de aproape 400 litri şi un nivel de dotări foarte apropiat de al lui Aveo LTZ
  • Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG: break de clasă mică, cu un preţ de bază de 14.024 euro în echiparea Trend, un motor turbo de 105 CP şi cutie automată cu dublu-ambreiaj, capacitatea portbagajului variază între 480 şi 1.460 litri, însă nivelul de echipare este foarte sărăcăcios, fiind necesare circa 2-3.000 euro pentru a ajunge la nivelul lui Aveo LTZ
  • Suzuki SX4 1.6 AT: crossover de clasă mică, preţ de 15.500 euro, motor de 120 CP, portbagaj mic, variind între 270 şi 670 litri, dar capacităţi mai bune de trecere peste denivelări, nivel de echipare foarte bun

Nici un alt model cu cutie automată de pe piaţă nu se ridică la nivelul acestui Aveo Sedan automat

Cu alte cuvinte, Chevrolet Aveo Sedan 1.6 AT LTZ este, la ora actuală, un pachet foarte competitiv pentru cei care vor o maşină având cutie automată, dar un preţ de circa 15.000 euro. În plus, dealerii Chevrolet vin cu diverse oferte şi discounturi, care fac modelul şi mai atractiv.

În concluzie, se pare că micul sedan Chevrolet Aveo, chiar şi în această versiune automată, are multe atuuri pentru preţul afişat, de la aspectul reuşit şi interiorul modern şi foarte bine gândit ca ergonomie până la spaţiu, confort în conducere şi performanţe.

Mai rămâne să detaliez capitolul consumului de combustibil, într-un episod viitor.

Pentru moment, pe ultima pagină puteţi vedea datele jurnalului de bord din această etapă

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide