Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?

Autor: Bogdan Iordache 26 ian. 2012 Teste anduranta

Model: Chevrolet Aveo Sedan 1.6 AT6 LTZ

Kilometraj la preluarea maşinii: 398 km

Kilometraj final a patra etapă: 6.589 km

Kilometri parcurşi până acum: 6.191 km

din această valoare, circa 1.600 km au fost parcurşi în regim de autostradă

aproximativ 1.700 km au fost realizaţi în regim urban

– aproape 2.900 km au fost în regim extraurban, pe şoselele mai mult sau mai puţin bune din România

Litri consumaţi în cei 6.191 km: 583,83 litri benzină CO95

Cost combustibil în cei 6.191 km: 3.284,44 lei

Consum mediu în cei 6.191 km: 9,43 litri/100 km

Alte cheltuieli în această perioadă: spălătorie 182 lei

Montat anvelope de iarnă la 3.760 km

Probleme până acum:

– zgârieturi pe bara spate (cel mai probabil din cauza maidanezilor)

– zgârieturi uşoare pe aripa dreaptă (probabil tot din cauza maidanezilor)

– verificare direcţie în service (după incursiuni pe drumuri de munte, cu capcane ascunse de zăpadă)

Iată şi explicaţia specialiştilor din service-ul Chevrolet, cu privire la această problemă:

„În urma verificării efectuate în service, s-a constatat că una din conductele de ulei ce intră în pompa de servodirecţie prezintă urme de lovitură în zona inferioară a compartimentului motor, probabil din cauza unei pietre/crengi. Incidentul poate fi datorat utilizării maşinii în afara drumurilor publice. În urma loviturii, conducta s-a deformat şi etanşeitatea asamblării cu pompa de servodirecţie a fost compromisă.”

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

Concurenţii noului Chevrolet Aveo Sedan în România sunt foarte puţini. Vorbim de sedanuri de clasă mică precum Dacia Logan, Fiat Linea sau Renault Symbol, aşa-numitele „modele pentru pieţele emergente”, constructorii considerând că oferă un bun compromis între spaţiu interior, portbagajul de circa 500 de litri, nivelul de dotări şi preţurile abordabile.

În cazul nostru, Aveo Sedan 1.6 AT e un exemplu singular, deoarece rivalii nu oferă niciunul o versiune având cutie automată. Aşa încât mă gândeam că nu există un răspuns viabil la întrebarea „ce altceva similar ţi-ai mai putea lua cu banii de pe Aveo Sedan 1.6 automat?”.

La aproape aceiasi bani, Fiat propune Linea, dar fara cutie automata si cu motor diesel

Şi totuşi, am găsit un răspuns, chiar dacă nu unul 100% corect din punct de vedere al unui duel direct. Versiunea din testul de anduranţă este în echiparea LTZ, preţul de listă fiind de 14.900 euro. Ei bine, iată că italienii oferă, pentru 14.700 euro, o versiune Fiat Linea foarte bine echipată, cu diferenţa că nu are cutie automată, iar motorizarea, deşi are tot 1,6 litri, nu e pe benzină, ci diesel.

Prin urmare, mă voi raporta la cea mai scumpă versiune Fiat Linea în analiza preţului şi dotărilor modelului Aveo din testul nostru de anduranţă, încercând să văd care sunt avantajele şi dezavantajele sedanului Chevrolet. De la început mai vreau să menţionez că nu vorbim de un test comparativ în sensul clasic al cuvântului, mai ales că Linea e deja din 2007 pe piaţă, aşa încât Aveo are avantajul ultimului sosit.

Să continuăm pe pagina următoare

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide