Fiat Linea 1,4 T-Jet - raportat la concurenţă

Atunci când am luat maşina în concediu, preţul ei era 14.710 euro. După două săptămâni am avut surpriza să constat că oferta de toamnă nu a stat în loc, astfel că Fiat Linea 1,4 T-Jet Emotion costă acum cu 600 euro mai puţin. Cool?

Fiat Linea 1,4 T-Jet - raportat la concurenţă Fiat Linea 1,4 T-Jet - raportat la concurenţă

VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL DE CONCEDIU CU FIAT LINEA 1,4 T-JET EMOTION!

Preţul de ofertă al lui Fiat Linea 1,4 T-Jet este de 14.110 euro, pentru perioada 21 octombrie - 30 noiembrie. Deci cu 600 de euro mai puţin decât înainte - toamna, sarabanda ofertelor este cu adevărat ameţitoare: azi vezi un preţ, iar, după ce ai făcut rost de bani şi de acte, te pomeneşti că maşina costă mai puţin. Iar finalul de 2008 ne va aduce surprize şi mai mari, date fiind criza financiară şi invazia de maşini second hand.

Dar să revenim la oile noastre, adică la maşinile concurente pentru Fiat Linea 1,4 T-Jet - preţul minim al maşinii, pentru nivelul Dynamic, fiind 13.150 euro. Să vedem ce alte sedanuri de clasă mică îi pot ţine piept lui Fiat Linea, echipat cu acest motor turbo de 120 CP:

  • Chevrolet Aveo 1,4 16V (94 CP) - nu este un concurent
  • Dacia Logan 1,6 16V (105 CP) - nu este un concurent
  • Hyundai Accent 1,6 16V (112 CP) - poate fi considerat concurent
  • KIA Rio 1,6 (112 CP) - poate fi considerat concurent
  • Peugeot 206 Sedan 1,4 (75 CP) - nu este un concurent
  • Renault Symbol 1,4 16V (98 CP) - nu este un concurent
  • Seat Cordoba 1,4 (85 CP) - nu este un concurent

Hyundai Accent - accent pe pretul micDeci, practic, Fiat Linea 1,4 T-Jet nu se poate spune că ar avea concurenţă reală, dintre maşinile enumerate mai sus doar Hyundai Accent şi KIA Rio apropiindu-se oarecum prin prisma performanţelor motorului de 1,6 litri.

Din punct de vedere tehnic, motorul turbo face clar diferenţa în materie de cuplu motor, cu o valoare mai bună şi obţinut la turaţii mult mai joase decât în cazul motorizării coreene. Din punct de vedere dimensional, Fiat Linea iese din nou în câştig, fiind mai generos şi având un portbagaj clar mai mare. Dinamic, diferenţele nu sunt neapărat foarte mari pe hârtie în avantajul maşinii italiene, în schimb la nivelul consumului maşinile coreene stau o idee mai bine, teoretic.

KIA Rio - alt coreean ieftinÎnsă, chiar dacă Fiat Linea 1,4 T-Jet stă mai bine la nivel tehnic decât concurenţii coreeni, când vine vorba de preţuri discrepanţa este cam mare: Hyundai Accent 1,6 costă sub 10.000 euro, în timp ce KIA Rio 1,6 are un preţ de aproape 12.000 euro. Asta în condiţiile în care Fiat Linea 1,4 T-Jet porneşte de la peste 13.000 euro. Dacă ne uităm pe lista de dotări standard şi opţionale, lucrurile se clarifică rapid, deoarece nivelul de echipare al lui Fiat Linea 1,4 T-Jet este foarte bogat încă din echiparea Dynamic.

Comparatii si concluziiCeea ce confirmă faptul că maşina se adresează clienţilor cu pretenţii, care doresc să combine stilul dinamic, spaţiul generos şi echiparea bogată. Iar, în 2008, aceşti clienţi s-au orientat clar către modelul italian, modelele coreene fiind percepute ca maşini de buget, variantele cu motorizarea mai puternică nefiind preferată (KIA Rio Sedan 1,6 nu s-a vândut, de fapt, deloc, în timp ce Hyundai Accent 1,6 a avut cifre de vânzări foarte palide comparativ cu motorizarea de bază de 1,4 litri sau cea diesel 1,5 CRDi).

Dar oare există şi alţi concurenţi în acest segment de preţ şi performanţe pentru Fiat Linea 1,4 T-Jet?

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.