Exclusiv  Audi Q5 versus Mercedes Benz GLK - Episodul 2

După ce în primul episod cele două modele s-au duelat în design exterior şi interior, iată că am ajuns şi la capitolul dinamică, pentru ca mai apoi bugetul să pună un verdict final.

Audi Q5 versus Mercedes Benz GLK - Episodul 2 Audi Q5 versus Mercedes Benz GLK - Episodul 2

VEZI EPISODUL 1 AL COMPARATIVULUI AUDI Q5 3.0 TDI VERSUS MERCEDES BENZ GLK 320 CDI

GLK - regele confortuluiScăderea în dimensiuni odată cu apariţia SUV-urilor mai mici a avut un efect benefic asupra agilităţii şi comportamentului atât on-road, cât şi în off-road uşor. Greutatea redusă, ampatamentul mai mic şi dimensiunile compacte sunt doar câteva din avantajele unui SUV compact. Dar şi aici producătorii au de ales să meargă pe mai multe căi: confort sau sport. Iar cele două maşini sunt cele mai bune exponente ale celor două curente.

Pe partea de confort, Mercedes GLK este regele clasei. Scaunul te înconjoară perfect, poziţia de condus uşor înălţată şi spătarul tare asigură o călătorie fără griji. Când ajungem la maşini de peste 40.000 de euro începem să vorbim şi de comportamente personalizate, iar în cazul lui GLK avem un buton langă levierul cutie de viteze care este responsabil de modul în care va decurge călătoria.

Avem programul Confort, unde maşina parcă pluteşte pe şosea, absoarbe perfect toate denivelările, volanul devine aproape rupt de direcţe, iar cutia de viteze are grijă să menţină nivelul zgomotului din interior foarte redus prin urcarea în treptele mari. De altfel, modelul german te uimeşte cu gradul de silenţiozitate la viteze mici, pentru ca de la peste 130 de km/h zgomotul aerodinamic să fie puternic prezent, graţie aerodinamicii "performante". Iar, atunci când porneşti propulsorul, doar turometrul te anunţă de faptul că ai de a face cu un diesel.

In mod off-road GLK e superiorCutia de viteze automată este una clasică, dotată cu un convertizor de cuplu care asigură o schimbare foarte lină a vitezelor. Atât de lină că doar un ochi aruncat pe turometru te-ar înştiinţa de faptul că tocmai s-a redus turaţia. De auzit lucrul acesta în mers normal nici nu poate fi vorba.

Când se doreşte un ritm mai alert de mers, se poate alege din acelaşi buton minune modul manual de schimbare al vitezelor sau cel sport, în care direcţia devine puţin mai tare, amortizoarele sunt mai ferme, iar ruliul este ameliorat. Cu toate acestea, maşina rămâne fidelă curentului: confortul pe primul loc.

În ceea ce priveşte comportamentul în off-road, influenţele G-Class nu se observă doar la nivel estetic, dar şi tehnic. GLK are un încă un buton minune pentru modul off-road, prin care îi ia faţa lui Q5. Programele electronice întră în moduri speciale, acceleraţia răspunde mai greu, iar cutia de viteze schimbă mai târziu. Evident, nu trebuie exagerat, însă aş îndrazni să spun că GLK oferă capabilităţi mult peste cerinţele majorităţii clienţilor.

Lui Q5 ii sta mai bine pe sosea

Audi Q5, pe de altă parte, este un adept al sportivităţii. Şi acesta dispune de programe Confort şi Dynamic, plus unul personalizabil, Individual. Însă pe modul Confort, Audi Q5 rămâne mai sportiv decât Mercedes Benz GLK pe programul Sport, chiar dacă scaunele nu se ridică la nivelul celor din SUV-ul cu stea pe grila faţă, în ceea ce priveşte suportul lateral.

Totul necesită mai multă forţă de acţionare în Q5, de la butoanele de pe consola centrală până la volanul cu o direcţie fermă, dar care, pentru o reprezentată a sexului frumos, nu este foarte potrivită în oraş.

Motorul 3.0 TDI de 240 CP este limitat la doar 500 Nm pentru a putea fi cuplat la o cutie de viteze DSG, cu ambreiaj dublu şi şapte trepte. În mers normal, difereţele între cele două transmisiii sunt practic insesizabile. Ambele schimbă la fel de lin, iar, în mod manual, durează ceva timp până când comanda este executată, cu un mic avantaj la Q5. Dar lucrurile se schimbă atunci când se doreşte rularea într-un ritm mai rapid.

Audi Q5 este cel mai dinamicPe modul dinamic, DSG-ul menţine motorul peste 2.000 rpm, gata de reprize în orice moment şi, chiar şi atunci când se rulează în modul Confort, în cazul unui kick-down cutia poate să retrogradeze foarte repede 2-3 trepte pentru a asigura o acceleraţie fulminantă, însoţită de un zgomot al evacuărilor semnificativ.

În schimb, la GLK cutia de viteze se descurcă puţin mai greu la acest capitol, modelul german rămânând şi de această dată fidel conceptului de confort: zgomot minim şi şocuri zero, soluţia transmisiei fiind, cel puţin la nivel teoretic, una mai fiabilă.

Un alt avantaj al transmisie DSG este şi acceleraţia, astfel încât, deşi motorul 3.0 TDI este cu 15 CP mai puternic decât 3.0 CDI, lucru compensat de greutatea mai mare a lui Q5, (1.940 kg comparativ cu 1.880 kg la GLK), Audi Q5 accelereză de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 secunde, cu o secundă mai bine decât Mercedes GLK 320 CDI. Iar convertizorul de cuplu de la Mercedes se vede şi la consum, cu un litru de motorină la fiecare 100 km în plus faţă de Q5 (11,4 l/100 km GLK, iar Q5 10,4 l/100 km).

Aşadar, targetul fiecărui model în parte pare să fie destul de bine conturat. Va mai putea bugetul schimba ceva?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.