Citroen C4 1.6 e-HDi înfruntă VW Golf 1.6 TDI DSG

Testul nostru comparativ urcă în ring noul şi maturul Citroen C4 pentru a se lupta cu VW Golf. O confruntare între motoare diesel şi cutii automate.

Citroen C4 1.6 e-HDi înfruntă VW Golf 1.6 TDI DSG Citroen C4 1.6 e-HDi înfruntă VW Golf 1.6 TDI DSG

Francezii sunt destul de încrezători în succesul noului Citroen C4, o maşină complet nouă care vine pregătită pentru a "lupta" cu celelalte modele din clasa compactă. În cazul de faţă, acesta se va "bate" cu renumitul VW Golf VI.

Diferenţele dintre generaţia anterioară şi noul Citroen C4 sunt, clar, evidente. C4 s-a maturizat extrem de mult, arată extrem de bine şi, cu siguranţă, va fi remarcat nu doar de publicul tânăr.

Noua imagine de marcă este puternică şi pe noul C4, începând cu partea din faţă, care aminteşte de fratele mai mare, Citroen C5, şi terminând cu partea din spate unde observăm un "spate" de C3 la o scară mai mare. Dacă-l privim din faţă, noul C4 pare ceva mai agresiv faţă de modelul german. Botul masiv are o privire "dură" datorită blocurilor optice cu forme ascuţite şi grilei de dimensiuni mari. Din lateral, muchiile şi linia coborâtă a plafonului pun accent pe dinamica modelului.

În schimb, VW Golf VI are un stil simplist, sobru, cu forme simple specifice noului stil al modelor germane. Partea frontală pare ceva mai "cuminte" faţă de modelul francez, farurile având forme rotunjite şi o grilă mai puţin generoasă. Spatele pare uşor banal, stopurile aducând aminte de cele de pe vechiul model Touareg, iar din lateral, nu pare mai dinamic decât C4. Însă, cu toate acestea, stilul original al modelului german şi istoria din spatele acestuia îl fac un rival de temut în clasa compactă.

În ce priveşte interiorul, putem spune că design-ul sobru al planşei de bord de pe Golf păleşte în faţa celui din C4. Acesta din urmă se prezintă cu un design fresh, mai futuristic, cu 8 nuanţe de culori pentru indicatoarele din bord, o consolă centrală bine finisată cu butoane plăcute la atingere şi aşezate ergonomic, inserţii satinate, un volan sport şi guri de ventilaţie ce au o formă mai puţin convenţională.

Poziţia la volan este înaltă în C4 şi mai puţin confortabilă faţă de cea din Golf unde acesta ne gratulează cu o poziţie joasă, sport, şi un sprijin lateral extrem de bun care nu-ţi insipiră decât încredere atunci când te vei aventura pe drumurile virajate la viteze mari. Ambele maşini oferă cam acelaşi spaţiu la picioare atât în faţă cât şi în spate, însă în C4, spaţiul la cap ar putea crea probleme persoanelor cu peste 1.85 metri înălţime.

Aruncând un ochi pe datele oficiale, observăm că cel mai mare portbagaj îl are C4 cu ai săi 408 litri, cu 58 litri mai mult faţă de Golf. Dar dacă rabatăm banchetele, lucrurile se schimbă în favoarea modelului german care oferă un volum al portbagajului de 1305 litri, cu 122 litri mai mult decât cel din C4.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.