Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. II: ix35 vs. CX-7

Despre Hyundai ix35, coreenii afirmă că este un pas atât de mare, încât acest SUV ar trebui să îi tenteze şi pe amatorii de lifestyle. Deci clienţii care sunt subjugaţi de Mazda CX-7 merită să ia în considerare noul SUV coreean?

Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. II: ix35 vs. CX-7 Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. II: ix35 vs. CX-7

În momentul apariţiei, în 2007, Mazda CX-7 a reprezentat o surpriză destul de mare, fiind o alternativă lifestyle foarte apreciată la mai puţin cunoscutul Infiniti FX. Dar şi mai accesibilă. Anul trecut, Mazda CX-7 a primit un facelift nu tocmai discret, menit a-i sublinia maturitatea şi, de ce nu, a o face să ţină piept noii ameninţări numite Audi Q5.

Despre Mazda CX-7 putem spune că e deja cu un picior în segmentul premium, situându-se la limita superioară a clasei SUV-urilor compacte. În acest al doilea episod al testului nostru comparativ vom vedea nu doar dacă Hyundai ix35 se ridică la înălţimea standardelor impuse de CX-7, ci şi dacă o astfel de comparaţie îşi are sensul.

EXTERIOR

Hyundai ix35 arata ca o bubulina pentru femei, fata de Mazda CX-7, care e foarte stilata

It's all about style. Atât CX-7, cât şi ix35 au fost concepute pentru a face ravagii în sufletele amatorilor de frumos pe patru roţi. Nu greşim dacă afirmăm că a fost avut în vedere un public majoritar feminin, cele două modele întrecându-se în numărul de rotunjimi ale caroseriilor. În această "competiţie", ix35 câştigă, Mazda CX-7 dovedindu-se o maşină mai matură şi mai sobră.

Mazda CX-7 pare mai masivă, lucru parţial adevărat, dat fiind că are lungimea cu aproape 30 cm mai mare decât a lui ix35. Însă raportul între lungime şi înălţime este răspunzător pentru impresia de SUV sportiv pe care o degajă Mazda CX-7, în timp ce ix35 arată, prin comparaţie, mai mult a bubulină pentru femei.

Ampatamentul este şi el mai mare în cazul maşinii japoneze, depăşind ix35 cu 10 cm, deci SUV-ul japonez impune respect nu doar stilistic, ci şi din punct de vedere dimensional. CX-7 oferă şi o vizibilitate mai bună, având o suprafaţă vitrată mai generoasă, dar care nu afectează deloc impresia de dinamism a maşinii. Totuşi, gabaritul lui ix35 este mai uşor de intuit, mai ales în trafic urban.

Despre SUV-ul japonez mai putem spune că exprimă şi un aer familiar: este ca şi cum Mazda6 ar fi suferit o transformare în SUV, fără prea multe bătăi de cap. Ceea ce înseamnă o imagine de marcă mult mai puternică în cazul lui CX-7, din acest punct de vedere ix35 plătind, deocamdată, tribut imaginii complet schimbate.

INTERIOR

Si la interior, Mazda CX-7 este mult peste Hyundai ix35 la capitolul calitate si aspect

Am remarcat în episodul trecutToyota RAV4 are ca principal atu calitatea interiorului, atât ca feeling, cât şi ca materiale şi asamblare. Mazda CX-7 este la acelaşi nivel, însă nu reuşeşte să detroneze rivalul japonez.

Principalul motiv ţine de plasticul de pe consola centrală, care ar fi putut fi unul mai inspirat ales. În al doilea rând, deşi ergonomia şi lizibilitatea comenzilor de pe consola centrală este foarte bună, Mazda CX-7 nu oferă nici măcar opţional un touch-screen pentru sistemul multimedia. Lucru pe care Hyundai ix35 îl oferă, deşi acest lucru nu îi atribuie automat eticheta "lifestyle".

Dacă nu ne mai raportăm la RAV4, ci la ix35, Mazda CX-7 îi dă clasă maşinii coreene. Sau chiar câteva clase. Faţă de plasticele bordului din ix35, designerii Mazda au preferat o combinaţie foarte reuşită atât coloristic, dar şi ca materiale folosite - inserţiile de aluminiu sunt, de fapt, plastic, dar un plastic cu o finisare excelentă, iar textura părţii bej a planşei de bord este foarte reuşită.

Prin comparaţie, tactil vorbind, materialul bordului lui ix35 este doar corect, iar inserţiile din "aluminiu" sunt departe de feelingul şi calitatea celor din Mazda. Unde eşti gratulat şi cu o tapiţerie din piele excelentă, de parcă ai fi într-o maşină de sute de mii de euro, spre deosebire de ix35, unde tapiţeria din piele nu prea exprimă impresia de lux aşteptată.

Hyundai adopta un look mai pe gustul amatorilor de gadgeturi pentru indicatoare si displayuri

În cazul maşinii japoneze mai am de remarcat o singură umbră: dacă se întâmplă să stai la stop cu mâna pe volan şi baţi darabana pe "cozorocul" ceasurilor de bord, vei rămâne neplăcut surprins de plasticul foarte ieftin din care este realizat acesta. În Hyundai, însă, ai această impresie în cazul mai multor detalii, mai mult sau mai puţin la vedere. Prin urmare, Mazda acordă o mult mai mare atenţie detaliilor decât Hyundai.

În schimb, Hyundai acordă o importanţă mai mare look-ului displayurilor, atât ceasurile de bord, cât şi displayul central fiind pe gustul amatorilor de gadgeturi. Mazda mizează pe un stil mai clasic, pe care l-am mai întâlnit în cazul compactei Mazda3.

Tot acolo am văzut şi micul display din partea superioară a consolei centrale, pe care se pot afişa indicaţiile computerului de bord sau harta sistemului de navigaţie. Însă, repet, o soluţie mai la îndemână ar fi fost adoptarea unui ecran tactil pe consola centrală, care ar mai fi restrâns numărul de butoane.

Apropo de numărul de butoane, pe volanul lui Mazda CX-7 îşi găsesc locul 18 comenzi! E nevoie de ceva mai mult timp pentru acomodare şi există de multe ori riscul să apeşi altceva decât ai vrut. Hyundai ix35 mai are un avantaj: butonul start/stop, mult mai facil de utilizat faţă de butucul rotativ care înlocuieşte butucul pentru cheia de contact la Mazda.

Butonul Start/Stop al lui Hyundai ix35 e o idee mai buna. Mazda CX-7 adopta un stil sobru per total

Per total, ambianţa interioară la volanul lui Mazda CX-7 este mai elevată şi mai reuşită, mai mult ca aspect şi materiale, pentru că, în ce priveşte ergonomia, diferenţele sunt, până la urmă, minime. Hyundai ix35 rămâne mediu faţă de CX-7 în ce priveşte calitatea generală, dar merită o bulină roz pentru evoluţia în materie de design interior faţă de maşinile Hyundai de până acum.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.