Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. III: ix35 vs. Outlander

Mitsubishi Outlander este un SUV aproape complet: are gene de offroader adevărat, oferă două locuri suplimentare şi nu ascunde că e rudă cu Lancer EVO. Se ridică Hyundai ix35 la înălţimea acestui concurent versat?

Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. III: ix35 vs. Outlander Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. III: ix35 vs. Outlander

Mitsubishi rămâne, pentru cei mai mulţi oameni, un nume de referinţă în domeniul offroad, iar pentru o parte dintre pasionaţii auto are o sonoritate deosebită, care aminteşte în primul rând de WRC. Prima generaţie Outlander a fost lansată pe piaţa europeană în 2003 şi, trebuie să recunosc, a fost vorba de o maşină surprinzătoare, care îmbina fericit bunele caracteristici on-road cu nişte capacităţi interesante de trecere în off-road.

Cea de-a doua generaţie este mult mai matură şi mai evoluată, mai ales în ce priveşte spaţiul interior. Outlander a fost apreciat nu doar de public, ci şi de alţi constructori - concernul PSA a realizat un parteneriat cu Mitsubishi, în urma căruia au rezultat "fraţii" Peugeot 4008, respectiv Citroen C-Crosser. Iar acum Outlander se prezintă cu un facelift foarte reuşit, care îi imprimă o puternică personalitate.

Deci noul Hyundai ix35 se vede acum pus faţă în faţă cu unul dintre cele mai apreciate SUV-uri. Să vedem care va fi verdictul acestui episod din testul nostru comparativ.

EXTERIOR

Mitsubishi Outlander este mult mai masculin si agresiv fata de Hyundai ix35, foarte rotunjit

La fel cum s-a întâplat în cazul comparaţiei cu Toyota RAV4, diferenţele între ix35 şi Outlander sunt foarte mari la nivelul aspectului. Maşina coreeană este clar dedicată femeilor, în timp ce japonezul, prin muchiile sale drepte şi partea frontală aproape impresionantă te face să te gândeşti la samurai şi masculinitate.

Ceea ce nu înseamnă că nu vor fi şi femei cărora să le placă maşina, însă Outlander exprimă cam multă agresivitate pentru o mămică, faţă de ix35, care pare mai plăcut pentru o familie. În spate, însă, SUV-ul Mitsubishi are un design mult mai simplist şi chiar fără personalitate, faţă de ix35, ale cărui rotunjimi îi conferă o estetică reuşită.

Outlander este mai lung decât ix35 cu aproape 25 cm, ceea ce, asociat cu un stil mai masiv al caroseriei, îl face să pară dintr-o categorie superioară lui ix35. Însă celelalte dimensiuni sunt foarte apropiate, mai ales ampatamentul, care e mai mare cu numai 3 cm faţă de ix35.

În ce priveşte garda la sol, ne-am fi aşteptat de la Outlander să îl depăşească lejer pe Hyundai ix35 - însă versiunea diesel a lui Outlander are garda la sol de numai 176 mm, faţă de motorizările pe benzină, care au 215 mm. Prin urmare, Outlander devine un SUV dedicat mai mult şoselei decât terenurilor accidentate.

Lucru accentuat şi de postul de conducere.

INTERIOR

Outlander are un interior mai simplist, dar mai bine finisat si mai ergonomic decat la ix35

Practic, atunci când te aşezi la volanul lui Outlander, uiţi că ai de a face cu un SUV. Impresia este, mai degrabă, de berlină sportivă şi cu tuşe evidente de lux. Stilul foarte simplist şi consola centrală foarte aerisită sunt în totală contradicţie cu bordul plin de rotunjimi al lui Hyundai ix35, iar prima impresie este că Outlander e mai învechit.

Este doar o impresie, deoarece Outlander dă dovadă de o ergonomie mult mai bună decât Hyundai ix35. Tocmai datorită faptului că bordul nu este aglomerat. În acelaşi timp, impresia de calitate este peste cea din ix35, deşi materialele plastice dau mai mult impresia de durabil decât de stilat, nefiind la nivelul lui RAV4 sau Mazda CX-7.

În Outlander, chiar şi planşa de bord era garnisită cu tapiţerie din piele, lucru rar întâlnit chiar şi la limuzinele cu pretenţii. De remarcat "cozorocul" indicatoarelor de bord, învelit în piele - o mică lecţie pentru Mazda CX-7, de exemplu. Nu dezamăgesc nici inserţiile din "aluminiu", care arată mult mai bine decât plasticul argintiu de pe bordul lui ix35.

În materie de spaţii de depozitare, cele două modele sunt cam la egalitate, dar în Outlander sunt ceva mai voluminoase, deci mai practice. Şi aşezarea lor este parcă mai la îndemână decât în ix35, dar e o chestie care ţine de obişnuinţă.

Scaunele sunt mai confortabile în Hyundai ix35, deoarece Outlander nu se fereşte să arate că privilegiază un spirit mai sportiv. Din acest punct de vedere, oferă cel mai bun sprijin lateral şi o poziţie la volan convenabilă. Iar vizibilitatea este la cote mult mai bune decât în ix35, maşina japoneză având geamuri mari şi o lunetă generoasă.

Per total, atmosfera interioară în Mitsubishi Outlander te gratulează cu o anumită morgă, fiind serioasă şi respirând eficacitate. Cei care se simt mai bine înconjuraţi de multe butoane vor aprecia ix35, mai ales că maşina coreeană oferă şi un design interior mai sofisticat.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.