EP. I: VW Passat facelift vs. Citroen C5 şi Renault Laguna

Autor: Oraan Mărculescu 07 feb. 2011 Teste comparative


VEZI TABELUL CU DATE
TEHNICE

Dacă ne referim la consum, TDI-ul mai puţin potent al
Passat-ului devine câştigător clar: în teorie, consumul
mediu se cifrează la 4,6 litri/100 km
, graţie tehnologiei
BlueMotion, pe care VW o laudă aşa de mult. Motoarele lui C5 şi
Laguna nu scad sub 5 litri/100 km, consumurile lor medii
cifrându-se la 5,6 litri/100 km, respectiv 6,3 litri/100 km.

Volkswagen Passat 2.0 TDI 140 are cel mai mic consum mediu: 4,6 litri/100 km

Modelul de test Laguna plăteşte un tribut destul de
consistent cutiei automate şi motorului
cu peste 30 CP mai
puternic decât al Passat-ului. Versiunea cu motor de 150 CP şi
cutie manuală anunţă un consum mediu teoretic rezonabil, de 5,2
litri/100 km. Toate motorizările sunt Euro5 şi, având aceeaşi
cilindree, sunt supuse aceloraşi condiţii de taxare.

În privinţa preţurilor, lucrurile par simple la
prima vedere. Versiunea de bază VW Passat 2.0 TDI 140
Trendline are un preţ de 23.031 euro
, în condiţiile unui
nivel de echipare satisfăcător pentru această clasă.


VEZI LISTA DE PRETURI VW PASSAT


VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD VW PASSAT


VEZI LISTELE DE DOTĂRI OPŢIONALE VW PASSAT

Nivelul superior Highline, pe care l-am avut în test, reclamă un
preţ de 26.284 euro, cei 3.253 euro însemnând o ambianţă interioară
mai elevată, climatizare automată bi-zonă, jante din aliaj de 17
inch şi ornamente cromate la exterior. Totuşi, pilotul automat,
volanul multifuncţional sau, mai ales, sistemul multimedia cu
touch-screen, sunt opţiuni nu prea ieftine.

Renault Laguna are, de departe, cel mai bun raport pret/dotari, avand o echipare foarte bogata

Citroen C5 2.0 HDi 163 nu pare o maşină ieftină: preţul
pentru versiunea de bază Confort este de 26.238 euro
, dar
nivelul de echipare este la aceleaşi cote şi cam la acelaşi preţ cu
Highline în cazul Passat-ului – cu menţiunea că modelul francez
oferă standard suspensia Hydractive 3. Modelul de test era în
echiparea de vârf Exclusive, cu un preţ de pornire de 29.374 euro
şi multe dotări de confort şi lux, majoritatea dintre ele doar pe
lista de opţiuni la Passat.


VEZI LISTA DE PREŢURI CITROEN C5


VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD CITROEN C5


VEZI LISTA DE DOTĂRI OPŢIONALE CITROEN C5

În privinţa modelului Renault Laguna, dacă ne referim la
versiunea de 175 CP şi cutie automată, preţul de pornire
este de 23.500 euro
, valabil pentru nivelul de echipare
Dynamique (singurul oferit), extrem de bogat şi chiar peste ceea ce
oferă Highline la Passat. Versiunea Laguna 2.0 dCi 150 CP are un
preţ şi avantajos, de 21.900 euro, deci cu peste 1.000 euro mai mic
decât un Passat 2.0 TDI de bază, în condiţiile unui echipament cu
mult mai bogat.


VEZI LISTA DE PREŢURI RENAULT LAGUNA


VEZI LISTA DE DOTĂRI STANDARD RENAULT LAGUNA


VEZI LISTA DE DOTĂRI OPŢIONALE RENAULT LAGUNA

Citroen C5 se adreseaza clientilor pretentiosi, fiind cam la acelasi nivel de pret cu Passat

Prin urmare, Renault Laguna oferă cel mai bun raport
preţ/dotări
, chiar dacă ne referim la versiunea având
cutie automată şi motor de 175 CP. Pe lângă acest aspect, Laguna
are atât performanţe mai bune, cât şi un comportament rutier peste
ceea ce oferă Volkswagen Passat – cu un plus în ce priveşte
confortul mult mai bun, mai ales în condiţiile de România. Consumul
mai mare şi carenţele de ergonomie faţă de modelul german sunt
principalele minusuri.

Citroen C5 are mai mult de luptat pentru a-i convinge pe
potenţialii clienţi să îl aleagă în detrimentul berlinei germane.
Atuul lui C5 rămâne confortul la rulare, mult peste cel al
Passat-ului
, graţie suspensiei Hydractive 3, precum şi
motorul ceva mai performant, dar şi mai gurmand (23 CP suplimentari
înseamnă 1 litri/100 km în plus).

Passat, însă, îl depăşeşte pe C5 ca ergonomie interioară
şi se arată ceva mai bun ca spaţiu interior.
În privinţa
preţurilor şi dotărilor, C5 este mai avantajos, dar nu la o
diferenţă aşa de mare, fiind clar că ţinteşte clienţii mai
mofturoşi, care vor multe dotări de confort şi de lux (pe care
Passat le oferă, în general, doar ca opţiuni).

VW Passat facelift e mai scump ca Laguna si mai inconfortabil, dar mai ergonomic si mai spatios

CONCLUZIE
FINALĂ:

Volkswagen Passat este depăşit clar de Renault Laguna în
privinţa raportului preţ/dotări
, comportamentului rutier
şi confortului, modelul german rămânând mai bun ca ergonomie,
calitate şi spaţiu interior. Citroen C5 nu are la fel de multe
argumente în faţa lui Passat, doar nivelul de confort făcând clar
diferenţa şi, eventual, ca design exterior, mai echilibrat.

Dacă ar fi să facem un podium, francezii domină
Passat-ul datorită lui Laguna
, în timp ce reprezentantul
PSA, Citroen C5, trebuie să se mulţumească doar cu medalia de
bronz. Un bronz cu valenţe de argint, care demonstrează că VW
Passat s-a adaptat rapid noilor tendinţe în materie de gadgeturi
interioare, rămânând un concurent de temut în acest segment.

În
episodul următor
din comparativul
nostru
vedem cum se situează Volkswagen Passat faţă de
concurenţii japonezi Mazda6 şi Toyota Avensis.

Testul comparativ complet, cu toate cele
şapte modele, îl puteţi citi în
noul număr de februarie al revistei
ProMotor
.

Pus faţă în faţă cu Renault Laguna şi Citroen C5,
Volkswagen Passat demonstrează, pur şi simplu, că este o
maşină gândită în spirit germanic
, detaşându-se prin
stilul simplist, înregimentat în noua imagine iniţiată de
Volkswagen Golf 6.

Renault Laguna are caroserie in 5 usi, o eleganta controversata si un stil mai tineresc

Renault Laguna inspiră o eleganţă oarecum
controversată
, designul nefiind tocmai unitar, iar
imaginea de marcă nu e aşa de puternică ca la Passat. Însă Laguna
pare mult mai atractivă pentru clientela mai tânără, un plus fiind
caroseria cu hayon, care-i conferă maşinii un aer mai dinamic şi
mai modern. De menţionat că, în test, am avut la dispoziţie un
model dinaintea subtilului 2011, care nu schimbă concluziile
acestei comparaţii.

Citroen C5 arata foarte germanic, impunator, serios si foarte echilibrat

În ce priveşte Citroen C5, Passat are de ce să se teamă,
deoarece sedanul francezilor arată la fel de germanic
.
Însă C5 aduce în plus o puternică notă de eleganţă şi un stil
sofisticat mai uşor de înţeles decât la Laguna. De remarcat
impresia de forţă pe care o degajă Citroen C5, care, din anumite
puncte de vedere, am putea spune că-l depăşeşte pe Passat ca
imagine de marcă bine conturată.

Spre deosebire de modelele frantuzesti, Volkswagen Passat facelift are o linie simplista

Probabil cea mai mare problemă a Passat-ului de acum este că,
înainte de facelift, maşina a fost concepută într-un stil modern,
cu forme fluide. Acum, botul şi spatele maşinii mizează pe linii şi
muchii drepte, forme rectangulare şi impresie de masivitate, în
timp ce linia laterală a rămas creionată fluent şi modern. În plus,
din faţă e uşor să confunzi Passat-ul cu Jetta (un model
inferior), iar stopurile ca la Touareg nu par la fel de bine
integrate în ansamblu
.

Ca o concluzie, la nivel estetic Passat arată ca o
berlină simplistă
, în tmp ce Laguna te gratulează cu un
modernism sofisticat (nu neapărat pe gustul tuturor), iar Citroen
C5 cu o eleganţă echilibrată – adică lucrul pe care îl apreciază
majoritatea clienţilor acestui segment.


Să vedem la capitolul
interior ce diferenţe sunt

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide