EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

Autor: Oraan Mărculescu 09 feb. 2011 Teste comparative

Toate cele trei modele din test beneficiau de motoare
diesel common rail de 2,0 litri
, dar, la fel ca în
episoadele precedente, TDI-ul Passat-ului rămâne cel mai puţin
potent, având 140 CP faţă de 163 CP în cazul lui Mondeo, respectiv
160 CP la Insignia.

Ford Mondeo are motorul cel mai silentios, dar raspunsul nu este asa de gradual ca la Passat si Insignia

Încă de la primii metri se remarcă o „rivalitate sonoră”
între TDI-ul de la Volkswagen Passat şi CDTi-ul de pe
Insignia
. Dacă în cazul Passat-ului acest lucru nu e de
natură să îi deranjeze pe majoritatea clienţilor, fani ai
inscripţiei „TDI”, nu acelaşi lucru îl putem spune despre Insignia.
Practic, la orice regim de turaţie şi, mai ales, în accelerări,
zgomotul de diesel este prea prezent într-un habitaclu care
sugerează eleganţă.

În cazul lui Mondeo, insonorizarea este la cote mai
bun
e, atât în ce priveşte zgomotul motorului, cât şi
turbulenţele aerodinamice la viteze mari. Răspunsul motorului nu
este la fel de liniar ca la Passat şi Insignia, ba chiar putem
spune că se simte cuplul o idee mai redus decât la Insignia, sub
2.000 rpm Mondeo neavând un comportament la fel de bun ca
rivalii.

Opel Insignia iti da senzatia de performante, desi e cam la acelasi nivel cu Mondeo

Din punct de vedere al performanţelor, Insignia pare să
răspundă cel mai bine la acceleraţii, senzaţiile relativ sportive
fiind accentuate de poziţia la volan
, şoferul fiind parcă
„îmbrăcat” de cockpit, spre deosebire de celelalte două maşini. Pe
hârtie, Mondeo e mai rapid, dar, în realitate, cele două maşini se
comportă cam la fel, fiind mai bune decât Passat datorită
surplusului de putere. În condiţii normale, la regimuri joase şi
medii, TDI-ul Passat-ului are răspunsul cel mai agreabil, câtă
vreme nu vorbim de un stil sportiv.

Volanul de pe Mondeo este mai ferm, deşi modelul Ford nu
este un exemplu de eficacitate în viraje
, simţindu-se un
mic efect al asistării electrice. Insignia, din fericire, nu are un
stil american pentru direcţie, tăria acesteia fiind la aceleaşi
cote cu Passat, deci medie. La viteze mari pe autostradă, direcţia
Passat-ului pare să fie o idee mai tare, dar, în rest, nu sunt
diferenţe sesizabile între cele două maşini.

Directia lui Ford Mondeo este putin mai precisa decat la Passat si Insignia, dar nu cu mult

În privinţa timoneriei, din nou se poate spune că toate
trei maşinile sunt cam la acelaşi nivel
. Impresia cea mai
bună de exactitate o lasă, totuşi, VW Passat, în timp ce Insignia
are cursele cam lungi. Nici un model, însă, nu îţi conferă plăcere
la schimbarea treptelor, în toate cazurile fiind de preferat o
cutie automată – asta şi datorită confortului pe care îl inspiră
maşinile.

Confort care este bun doar la Mondeo şi la Insignia,
Passat rămânând o maşină cu suspensie foarte rigidă
. Deşi
inginerii Opel se laudă cu scaune foarte bine gândite ca ergonomie,
suspensia lui Mondeo, combinată cu tapiţeria mai moale, fac modelul
Ford cel mai confortabil pe denivelările autohtone, acesta fiind
urmat de Insignia, cu o bună insonorizare a şocurilor
suspensiei.

Ford Mondeo si Opel Insignia au o suspensie mai confortabila decat VW Passat

În privinţa stabilităţii şi manevrabilităţii, Passat şi
Insignia sunt la acelaşi nivel, fiind foarte puţin depăşite de
Mondeo
. Modelul Ford este destul de masiv, ceea ce se
simte la manevrele bruşte, suspensia neoferind compromisul perfect
între confort şi stabilitate. Dar, fără îndoială, e un compromis
mai bun decât la Insignia şi Passat. Rămâne valabilă observaţia că
nici un model nu agreează prea mult virajele luate în forţă, Mondeo
având cel mai puţin de „comentat”.

În ce priveşte frânarea, Insignia şi Passat oferă cel
mai bun dozaj la pedală
, Insignia fiind o idee mai stabilă
pe traiectorie, chiar dacă direcţia pare cam moale. La Mondeo,
pedala de frână este cam moale şi acţionează cam prompt, deci
majoritatea decelerărilor se pot transforma în frâne de urgenţă.
Sentimentul de securitate este ridicat în toate modelele, cu un
plus pentru Insignia, în care centura geamurilor este mai sus şi ai
impresia că eşti mai protejat.

Ford Mondeo are, in general, un comportament ceva mai bun decat Insignia si Passat

În concluzie, Mondeo îşi depăşeşte cu puţin rivalele în
ce priveşte comportamentul pe şosea
, Passat şi Insignia
fiind, în practică, la acelaşi nivel. Passat pierde puncte doar în
privinţa confortului pe denivelări, iar Insignia plăteşte cel mai
mare tribut zgomotului motorului. Nici unui model, însă, nu îi
poate fi aplicată sintagma „plăcerea de a conduce” – doar Mondeo se
apropie timid de acest deziderat, prin compromisul mai bun între
confort şi stabilitate.


Să vedem cum stau cele trei maşini la capitolul consum şi
buget

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide