EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

În ultimul episod al acestui comparativ punem VW Passat faţă în faţă cu Ford Mondeo şi Opel Insignia, modele făcute tot în Germania. Iată care este verdictul.

EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

Faţă de Volkswagen Passat, care exprimă fără dubii că este o maşină germană, Ford Mondeo şi Opel Insignia se doresc maşini globale, pe gustul cât mai multor clienţi de pe mapamond. De altfel, cu siguranţă vor apărea voci accentuând faptul că Ford şi Opel ţin de companii americane - totuşi, în cazul de faţă vorbim de modele cu specificaţii europene.

Una peste alta, îţi trebuie doar câteva momente pentru a realiza că, din punct de vedere al designului, Opel Insignia este cu totul altceva decât Passat. Lui Insignia i se potriveşte mai degrabă VW Passat CC, ca şi concurent, deoarece stilul pătrăţos al Passat-ul de acum face sedanul german să arate aproape banal şi necizelat prin comparaţie cu liniile armonioase şi foarte elegante ale lui Insignia.

Şi Ford Mondeo arată mai modern faţă de Passat, dar păstrează o doză mai mare de sobrietate decât Insignia. În parte şi datorită hayonului, dar mai ales din cauza dimensiunilor, Mondeo arată mult mai voluminos decât Passat, reuşind parcă să impună mai mult respect decât berlina VW.

Este clar că Mondeo şi, mai ales, Insignia, sunt mult mai atractive decât Passat-ul, acesta părând pur şi simplu o maşină a anilor '80. Pe de altă parte, stilul prea clasic al lui Passat este responsabil, în bună măsură, pentru imaginea de marcă foarte puternică pe care Passat reuşeşte să o degaje, berlina germană fiind peste concurenţi, din acest punct de vedere.

În concluzie, pentru clienţii cu un simţ estetic dezvoltat Passat este clar depăşit de Insignia şi Mondeo. Pe de altă parte, stilul conservator VW inspiră parcă mai multă încredere pentru clienţii care se consideră foarte serioşi. Insignia este contradictorie, mizând pe o clientelă deschisă la nou şi care pune un mare accent pe modă.

Aşa încât Ford Mondeo rămâne cel mai echilibrat pentru acest segment, al berlinelor de clasă medie, deşi versiunea din test, cu hayon, îi atrage mai mult pe cei care vor şi dinamism. Însă, în final, designul "kinetic" al lui Mondeo îl face pe acesta mai echilibrat decât Passat (too oldie) şi Insignia (too stylish).

Să vedem cum se prezintă la interior cele trei maşini germane

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.