Fiat Sedici vs Nissan Qashqai (ep. 1)

Fiat Sedici şi Nissan Qashqai sunt destul de diferite ca filozofie dacă ne referim la aspectul interior şi la cel interior. Totuşi, au un punct comun: atrag mai mult publicul feminin.

Fiat Sedici vs Nissan Qashqai (ep. 1) Fiat Sedici vs Nissan Qashqai (ep. 1)

VEZI TOATE ARTICOLELE DIN TESTUL FIAT SEDICI VS. NISSAN QASHQAI

Nissan Qashqai este mai rotunjitNissan Qashqai are, de la prima privire, un design mai sofisticat decât Fiat Sedici. De fapt, mai corect ar fi un design ceva mai mult decât obişnuit, pentru că Fiat Sedici mizează parcă prea mult pe un stil pragmatic. Este adevărat, partea frontală mai ascuţită a italianului sugerează mai multă agresivitate decât o face botul rotunjit al maşinii japoneze, însă linia laterală şi, mai ales, spatele sunt mult mai reuşite la Nissan Qashqai.

Unul dintre motivele pentru care Qashqai arată, per total, mai bine ţine şi de dimensiunile mai generoase: este mai lung cu 195 mm decât Fiat Sedici, măsurând 4,3 metri, deci cu aproape 10 cm mai mult decât un Logan. Am putea concluziona că o comparaţie între Fiat Sedici şi Nissan Qashqai nu îşi are rostul, din moment ce par să facă parte din clase diferite - dar care ar fi aceste clase de care aparţin?

Fiat Sedici este mai agresivEi bine, Fiat Sedici şi Nissan Qashqai sunt, în acest moment, oferte unice în domeniul inferior al crossoverelor. Sunt maşini de sine stătătoare, nu derivate struţo-cămilă din alte modele, cum sunt Skoda Octavia Scout sau Seat Altea Freetrack, de exemplu. Dar nu se doresc nici SUV-uri precum Hyundai Tucson sau Chevrolet Captiva, fiind mai mici decât acestea.

Sedici şi Qashqai explorează nişa maşinilor cu valenţe de SUV, dar adaptate traficului urban. Iar, dacă vorbim de oraşe în continuă schimbare şi cu aspect de şantier în multe locuri, tindem să îi felicităm pe constructorii japonezi pentru ideea lor - deşi Fiat provine din Italia, Sedici este, de fapt, fratele geamăn al lui Suzuki SX4 ("fratele geamăn mai mare").

Atât Fiat Sedici, cât şi Nissan Qashqai pot fi considerate, astfel, un fel de alternative la modelele de clasă mică şi compactă, plusând cu un caracter practic mai bine pus în evidenţă, gardă la sol mai mare şi ajutorul tracţiunii integrale simplificate.

Ambele modele au partea inferioară protejată de plastice, iar, în cazul lui Sedici, unii ar putea fi induşi în eroare de scuturile aparente - al căror rol este strict estetic. Interesant, Sedici plusează cu barele de pe acoperiş, un must have pentru orice crossover, care la maşina japoneză testată lipseau deoarece au lăsat locul unui acoperiş panoramic imens. Care contează mai mult pentru cei din interior.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.