Fiat Sedici vs. Nissan Qashqai (ep. 3)

Autor: Oraan Mărculescu 10 nov. 2008 Teste comparative

VEZI TOATE ARTICOLELE DIN TESTUL FIAT SEDICI VS. NISSAN QASHQAI

Ca să nu vă speriaţi din prima, vom începe cu preţurile de bază, pentru cele mai ieftine Fiat Sedici şi Nissan Qashqai: 15.560 euro costă Fiat Sedici 1,6 Dynamic, în timp ce omologul Nissan Qashqai 1,6 Visia costă 18.981 euro. Vorbim de preţuri de catalog oficiale, pentru cele mai mici motorizări disponibile, pe benzincă, şi echipările de bază.

Din start, modelul japonez plusează cu aproape 5.000 euro, o diferenţă care nu ni se pare pe deplin justificată, chiar dacă Nissan Qashqai oferă un design mai atrăgător şi un interior mai primitor. În plus, aceste variante de bază beneficiază doar de tracţiune faţă, singurul avantaj faţă de hatchbackurile compacte fiind garda la sol ceva mai mare.

Oricum, un hatchback compact, cu motorizare similară cu a lui Nissan Qashqai, costă mai puţin de 18.000 euro, deci varianta de bază a modelului japonez pune semne de întrebare. În cazul lui Fiat Sedici, lucrurile stau ceva mai bine, diferenţa faţă de o compactă sau o citadină cu motorizare similară nefiind chiar de câteva mii de euro.

Revenind la oile noastre, pardon, maşinile din test dotate cu motorizare diesel şi tracţiune 4×4, sumele de catalog cresc vertiginos: 21.087 euro pentru Fiat Sedici 1,9 Multijet Emotion, respectiv 28.565 euro pentru Nissan Qashqai 2,0 dCi Tekna. Deci diferenţa dintre cele două maşini ajunge la peste 8.000 euro.

Şi nu am terminat, pentru că modelele pe care le-am avut la dispoziţie mai beneficiau şi de opţiuni şi pachete suplimentare. Totodată, luna noiembrie aduce şi câteva discounturi promoţionale: 1.150 euro pentru Fiat Sedici, respectiv 1.190 euro pentru Nissan Qashqai (sume care includ TVA-ul). În final, cele două maşini ajung să coste 21.108 euro (Fiat Sedici), respectiv 30.526 euro (Nissan Qashqai). Sume destul de mari, mai ales în cazul lui Qashqai.

Mai scump cu 9.500 euroDiferenţa de preţ între cele două maşini este de aproape 9.500 euro, ceea ce înseamnă că în loc de Nissan Qashqai ţi-ai putea lua un Fiat Sedici şi o Dacia Logan… Maşina japoneză din test plăteşte tribut numărului mare de dotări, unele dintre ele extravagante (acoperişul panoramic sau cutia de viteze automată). Fără aceste dotări, preţul se situează sub bariera celor 30.000 euro, dar diferenţa faţă de Sedici tot rămâne serioasă, de peste 6.000 euro – nivelul de echipare Tekna este unul bogat, beneficiind de câteva dotări pe care Sedici nu le oferă nici măcar opţional, cum ar fi senzorii de parcare şi de ploaie.

Sedici are un consum rezonabilDin punct de vedere al consumului, Fiat Sedici stă destul de bine, consumul mediu real fiind cam cu 1 litru/100 km mai mare decât cel teoretic de 6,6 litri/100 km – dar asta în condiţiile unui stil calm, pentru că altfel motorul şi cutia de viteze te îndeamnă să adopţi un stil mai agresiv, consumul mediu ajungând în jurul valorii de 8 litri/100 km, iar în oraş ajunge chiar să depăşească 9,5-10 litri/100 km, dacă eşti genul care se grăbeşte oriunde.

Ceea ce oricum este mai bine decât în cazul lui Nissan Qashqai, care trebuie să plătească tribut confortului oferit de cutia de viteze automată. Deşi datele oficiale indică o valoare de 7,8 litri/100 km, în realitate trebuie să vă aşteptaţi la peste 8,5 litri/100 km în medie, în timp ce regimul urban duce la o valoare apropiată de 12 litri/100 km, fără a fi agresiv la volan. Păcat că nu beneficiezi de un confort la cote ridicate, deoarece zgomotul mare al motorului devine rapid deranjant.

Aşadar, cât de convenabile sunt aceste două mini-SUV-uri?

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide