Exclusiv  Ford Focus 2.0 TDCi vs Fiat Bravo 1.9 Multijet

Poate un facelift să rivalizeze cu chipeşul clasei? Ford Focus ne dovedeşte asta într-un comparativ cu “meravigliosa creatura” Fiat Bravo, ambele propulsate de două dintre cele mai bune motoare diesel din segmentul compact.

Ford Focus 2.0 TDCi vs Fiat Bravo 1.9 Multijet Ford Focus 2.0 TDCi vs Fiat Bravo 1.9 Multijet

Ford Focus vs Fiat BravoHatchback-urile formează cel mai important segment pentru europeni, prin urmare competiţia dată între constructori este una acerbă, iar produsele se cristalizează de la generaţie la generaţie. Astfel, procesul decizional pentru un client devine tot mai dificil, având o plajă largă de opţiuni care fac cam acelaşi lucru. Prin urmare se apelează până la urmă la subiectivism, iar aspectul devine un criteriu care face diferenţa

Am ales astfel cele mai aspectuoase modele din clasa compactă, Fiat Bravo Emotion şi Ford Focus Titanium, pentru a vedea cum frumuseţea accesibilă cară pasageri şi bagaje, trece prin portofel şi se hrăneşte cu combustibil. Dacă despre „meravigliosa creatura” Fiat Bravo s-a spus încă de la început că modul cum arată o diferenţiază de pluton, facelift-ul îi conferă lui Ford Focus un plus estetic considerabil şi desăvârşeşte curentul kinetic.

Ford Focus avea nevoie de un faceliftÎn ultima vreme operaţiunea numită facelift a devenit sinonimă cu câteva modificări minore sau corecţii superficiale pentru a păstra cota de piaţă. Ford nu umblă însă cu jumătăţi de măsură şi face o reîmprospătare la modelul Focus în toată regula, 80% din elementele exterioare fiind redesenate, pentru a îşi redobândi poziţia de hatchback fruntaş în Europa. Focus renunţă la blocurile optice destul de inexpresive pentru unele mai pline de nerv, privit din faţă acest model părând uşor încruntat într-o manieră trufaşă. "Gura" de mari dimensiuni este un alt element care aliniază compacta la noua imagiine de marcă a "ovalului albastru". Stopurile din spate au sticlă clară şi datorită texturii gen fagure sugerează ideea de LED-uri, element disponibil doar ca opţional.

Fiat Bravo, de cealaltă parte, nu are complexe de estetică, fiind văzut încă de la început de foarte mulţi drept cel mai chipeş hatchback compact din Europa. Observându-le pe amândouă este greu să dai un verdict, dar poţi să decretezi că pasiunea se simte la nivel stilistic. Dacă pentru Fiat este explicabil şi oarecum previzibil, Focus avea nevoie de această schimbare optică pentru a evita iminenta banalizare.

Ford Focus - design maturPutem spune chiar că pentru Focus acest facelift înseamnă o „latinizare”, adoptând linii mult mai fluide şi câştigînd la capitolul expresivitate. Raportat însă la “rivalul” de test, Ford Focus pierde prin aspectul posterior conservator, Bravo fiind mai bine pus în evidenţă din orice punct l-ai privi. Este însă o chestie de gust: dacă preferi fantezia Fiat sau maturitatea creativă Ford.

O primă senzaţie este că Ford Focus este mai mare, dar, în realitate, este vorba de numai un singur milimetru, rezultat din proeminenţa spoilerului anterior. În schimb, Focus căştigă detaşat la capitolul ampatament şi lăţime. O altă iluzie optică este că Focus este mult mai înalt, dar de fapt vorbim de doar 2 mm în plus. Formele mai expansive şi spatele plonjat îl fac însă pe Focus un model mai impozant vizual.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.