Ford Kuga vs Renault Koleos – Test în RO

Autor: Cosmin Iordache 17 sept. 2008 Teste comparative

Kuga face fata si pe teren accidentatPe şosea Kuga se face remarcat prin fluiditatea caracteristică Ford. Suspensia este excelentă, filtrând bine denivelările chiar şi pe cele mai vitrege drumuri, dar oferă siguranţă având un ruliu reţinut şi previzibil. Totuşi, deşi este strâns înrudit cu Focus, nu vă aşteptaţi să fie la fel de manevrabil – este un automobil mai înalt cu 80 mm şi mai greu cu 230 kg, prin urmare pe viraje gabaritul îşi spune cuvântul.

  Renault Koleos se află la polul opus, pe asfalt oferind o experienţă diferită, dar plăcerea de a conduce nu vine din sportivitate, ci dintr-o anumită recursie. La bordul lui Koleos se simte mai bine pe macadamRenault Koleos vei adopta un stil mai relaxat, bucurându-te de puterea motorului diesel de 170 CP, livrată liniar, asta după ce te obişnuieşti cu ambreiajul destul de brutal, ce necesită o talpă fină.

Totuşi direcţia excesiv asistată – meteahnă specifică Renault – şi ruliul deloc neglijabil în curbe cenzurează din start intenţiile sportive. La drumuri lungi (şi drepte) veţi descoperi însă un automobil foarte odihnitor, cu o ţinută de drum rafinată şi un propulsor foarte flexibil.

Koleos are platforma lui X-Trail Spuneam că aceste modele vor fi angajate doar part-time în escapade off-road, dar asta nu înseamnă că nu o pot face decent. Clar remarcat aici este Renault Koleos. De fapt, din acest punct de vedere, SUV-ul este mai mult Nissan decât Renault, fiind dezvoltat pe platforma lui X-Trail şi elaborat minuţios de specialiştii niponi. Prin urmare, aceleaşi moduri de tracţiune ca la SUV-ul japonez sunt disponibile, 4×2 cu tracţiune faţă, 4×4 automat şi 4×4 permanent pentru sarcinile grele. Modelul vine dotat cu un diferenţial controlat printr-un ambreiaj electromagnetic, care intervine înainte ca ESP-ul să intre în acţiune.

Unghiul de atac de 27 de grade şi cel e degajare de 31 şi sistemele de asistenţă la urcare în pantă şi coborâre în rampă nu îl fac o alternativă la un Land Rover, dar cu siguranţă îl recomandă printre premianţii din clasă. Un mare dezavantaj îl reprezintă însă frâna de mână la buton, care nu este de prea mare ajutor la o pornire în coastă.

Kuga - sasiu destul de rigid Ford Kuga se bazează exclusiv pe ajutoarele electronice în offroad, intervenţia şoferului fiind minimă. Ca majoritatea SUV-urilor compacte, sistemul de tracţiune Haldex, cu o repartizare a cuplului de până la 50:50, reprezintă principala sa armă în lupta cu terenul accidentat. Rigiditatea şasiului nu îl recomandă însă pentru pivotarea între diferenţe de nivel foarte mari şi nu se va simţi prea în largul său nici în vaduri sau noroaie.

Totuşi, Ford Kuga ar trebui să facă faţă cu brio cerinţelor unui client tipic crossover, care urmăreşte mai degrabă un model capabil să facă faţă gropilor urbane şi bordurilor decât adevăratelor obstacole din mediul natural.

Ford Kuga - profil zveltAu nume fără sens, au un job în offroad doar part-time, dar au cam întârziat la petrecerea aşa-ziselor modele softroad şi reprezintă tentativa de pionierat a constructorilor Ford şi Renault într-un segment extrem de disputat. Sunt Ford Kuga şi Renault Koleos şi îşi măsoară forţele într-un test comparativ.

Primul venit în peisajul automobilistic românesc, cât şi în cel european este Ford Kuga, model care duce mult pomenitul curent kinetic în dimensiunea 4×4 şi o face surprinzător de bine, rezultând un model care aspiră la titlul de chipeşul clasei. Linii expresive, forme bine proporţionate şi un aspect dinamic – sunt acele elemente care îl fac pe Kuga remarcat imediat.

Crossoverul Ford pare un metrosexual care nu se sfieşte să îşi suflece pantalonii şi să iasă de pe drumurile asfaltate. Totodată este clar că avem un Ford din noua generaţie, asemănările cu Focus şi Mondeo fiind mai mult decât evidente: aceeaşi "gură" trapezoidală, bosaje largi şi aceleaşi nervuri puternice ale capotei.

Kuga are un profil zvelt, un ampatament de 2,69 metri, console destul de scurte, o linie laterală ascendentă şi geamuri fumurii în standard pentru versiunile Trend şi Titanium, fiind clar adresat tinerilor. Posteriorul este ferm, cu linii bine definite, blocuri optice mici şi un spoiler în genul lui Focus, străpuns de două evacuări, cam subdimensionate totuşi.

Renault Koleos - destul de banal De partea cealaltă, Renault Koleos arată destul de cuminte, ne-am fi aşteptat la ceva mai îndrăzneţ din partea extravaganţilor francezi, dar designerii Renault au fost cam convenţionali în realizarea acestui SUV compact. Ba chiar, dacă am dezlipi rombul argintiu şi celelalte elemente de identitate, paternitatea Renault ar putea fi pusă la îndoială, Koleos rămânând doar unul din multele modele din a sa clasă.

Unde s-a dus stilul franţuzesc Renault? Probabil de vină este parteneriatul cu Samsung, care oferă pe piaţa asiatică un frate aproape geamăn, Samsung QMX. Nu este vorba că arată dezagreabil, dar parcă mai multă fantezie şi forme care să curgă în mod fluid ar fi fost mai plăcute ochiului, în locul designului uşor greoi. Totuşi, dacă ne uităm mai atent, putem observa că primul SUV Renault tinde ca stil spre MPV-uri.

Deci la capitolul estetică Kuga priveşte de sus la inexpresivul Koleos. Totuşi, în spatele banalităţii vizuale a SUV-ului Renault se ascund abilităţi offroad peste media clasei şi un spirit practic demn de un monovolum.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...
Tags:



Comentarii
Inchide