Outlander vs. Freelander2 vs. Captiva vs. CR-V vs. Santa Fe

Autor: Constantin Ciobanu acum 13 ani Teste comparative

Reprezinta oferta gigantului american GM si, prin urmare, ar trebui sa satisfaca din prima, tinind cont de faptul ca are misiunea de a convinge clienti de pe mai toate continentele, chiar daca se comercializeaza sub branduri diferite. Din punctul de vedere al designului, Captiva nu are de ce sa-si faca griji, caci poate sta cu fruntea sus in orice duel pe aceasta tema, iar accentuarea anumitor detalii gen grila frontala sau scuturi fata/spate da masinii un aer de masivitate.

Sincer, nu am prea inteles rostul evacuarii duble la un propulsor de 2 litri diesel, tevile fiind amplasate mult prea aproape una de alta si avind un diametru ridicol de mic. Interiorul afiseaza un plus doar pe hirtie: cele sapte locuri sunt mai degraba cinci, plus doua pentru copii. Plansa de bord, analizata comparativ cu plansele modelelor aflate in test, are cam tot ce ii trebuie, doar ca nu pare la fel de coerenta din punctul de vedere al dimensionarii componentelor. Volanul si ceasurile de bord imense intra in antiteza totala cu micutul display de deasupra consolei centrale, pe care sunt afisate informatii de la sistemul de climatizare, pina la altitudine. Nici materialele nu pot spune ca sunt unele de referinta ale gamei. In schimb, Captiva ofera cea mai pregnanta senzatie de spatiu interior dintre toate cele cinci SUV-uri aflate in test.

Sub capota am avut un 2,0 litri diesel care furniza 150 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor de 320 Nm la 2.000 rpm. Propulsorul si-a facut decent treaba peste 2.000 rpm, dar suferea de o lipsa crunta de cuplu motor la turatii joase, fapt care a complicat plecarea intr-o rampa mai accentuata, cind patinarea ambreiajului a devenit inevitabila. Modelul de la test nu avea nici optiunea blocarii diferentialului central, care ne-ar fi ajutat in aventura noastra spre cabana Bolboci. Daca tot am amintit de cabana, trebuie sa mentionez ca, pe o buna parte a sa, drumul a fost un adevarat patinoar. Prin urmare, posibilitatea decuplarii ESP-ului la Captiva a ramas singura solutie de control al masinii in conditiile in care era echipata cu pneuri de vara.

O abordare sportiva a unor sectiuni de macadam a scos la iveala o directie nu chiar precisa si o cutie de viteze usor inexacta, care refuza destul de des sa accepte treapta intii. In rest, un ruliu decent si o tendinta subviratorie fireasca, usor de controlat. Daca o provoci, in conditiile in care ESP-ul este decuplat, Captiva are suficient spirit ludic ascuns in sasiu, glisind elegant pe ace de par cu macadam. Si un plus pentru frine, care rezista bine la utilizarea intensa. Ce nu am apreciat la Captiva: motorul lenes la turatii joase, directia inexacta, cutia de viteze, volanul de mari dimensiuni.

Pagini: 1 2 3 4 5 6



Comentarii
Inchide