VW Polo vs Renault Clio vs Ford Fiesta – Dinamica (III)

Autor: Cosmin Iordache 23 iul. 2009 Teste comparative

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO

Actuala generaţie VW Polo recuperează ecartul dinamic faţă de Ford Fiesta, dar tot nu se apropie ca plăcere la condus. Fiesta se simte mult mai agilă şi mai echilibrată şi, chiar dacă Polo şi-a îmbunătăţit considerabil abilităţile dinamice, nu are aceeaşi lejeritate în a lua curbele precum o face Fiesta. Cele 91 kg, pe care Fiesta le are în minus, se simt, mai ales în uşurinţa de a schimba direcţia. Dacă tot am început întâi cu aspectul la care Polo încă rămâne în urmă faţă de Fiesta, trebuie să menţionăm că Renault Clio păcătuişete prin direcţia excesiv de asistată, dar poate fi alegerea unei şoferiţe care apreciază lejeritatea de a roti volanul,în defavoarea preciziei inputur-ilor din partea direcţiei.

În schimb, Renault Clio se impune prin motorul mai viguros, puterea lui Clio 1.4 este o cifră rotundă de 100 CP, în timp ce Fiesta dezvoltă 96 CP, iar Polo doar 86 CP. Plusul de cai chiar se simte la Clio, mai ales raportat la Polo, cifrele dinamice fiind clar superioare. De exemplu, Clio sprintează până la 100 km/ cu 0,8 secunde mai repede decât cel mai nou Volkswagen, şi acest lucru se obsevă şi în viaţa reală. Totodată, am întâlnit paradoxul, ca pe hârtie, VW Polo cu 10 CP în minus şi cu 91 kg în plus să fie mai rapid cu 0,1 secunde decât Ford Fiesta. În realitate acest lucru nu se observă, ba din contră în primele trei trepte Fiesta are un răspuns mai nervos şi senzaţia este că sprintează considerabil mai rapid.

Aceste considerente sunt însă mai mult teoretice pentru un conducător într-o exploatare cotidiană şi cu siguranţă un viitor şofer ar fi mai interesat de cum se descurcă cele două în trafic urban. La vizibilitate, Polo stă cel mai bine, simplitatea formelor şi poziţia la volan oferind o bună perspectivă asupra unde începe şi unde se termină maşina. Exteriorul sofisticat al lui Fiesta şi poziţia la volan nu facilitează aceeaşi vizibilitate ca şi la Polo, dar nu pune mari probleme. Şi Clio stă excelent la acest capitol, datorită postului de conducere înalt şi a oglnzilor retrovizoare gigantice.

Un alt aspect de discutat la capitolul abilităţi urbane (mai ales în România) este capacitatea de frânare. Datorită masei mai mici şi a dozării pedalei de frână, Ford Fiesta se remarcă şi aici, dar nici Polo nu stă rău, având frâne mai echilibrate ca răspuns decât Renault Clio. La capitolul precizie de schimbare a treptelor, o altă cerinţă urbană, Polo stă cel mai bine datorită unei timonerii nemţeşti, de o precizie chirurgicală, Ford Fiesta are, de asemenea, o cutie exact[, în timp ce la Clio acesta este un punct nevralgic, mai ales datortiă schimbătorului care dă o senzaţie de fragilitate, aşa cum am mai menţionat şi în episodul anterior.

În materie de consum mixt la 100 km parcurşi cifrele sunt următoarele 5,7 litri (Fiesta), 5,9 litri (Polo) şi 6,6 litri (Clio). Acest lucru nu am putut să îl verificăm fidel, pentru că VW Polo în echiparea de mijloc Confortline nu oferă computer de bord, această facilitate fiind oferită doar pentru nivelul de top Highline, deci ne vom referi doar la nivel teoretic.

Deci pentru a recapitula, la nivel dinamic, la cateogria motoare 1.4, Ford Fiesta este etalonul clasei, având cel mai echilbrat şasiu, un propulsor satisfăcător, dacă nu ai pretenţii exagerate, Polo a făcut salturi considerabile, în timp ce Renautl Clio vine cu cel mai serios motor, dar îl asortează la o direcţie mult pre artificială şi la o cutie de viteze cam imprecisă.

Mâine vom vedea un capitol pe care îl aşteptaţi cu interes, bugetul şi vă asigur că veţi avea ce comenta

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO

Volkswagen Polo a fost mereu o maşină corectă, chiar şi din punct de vedere al ţinutei dinamice. Dar, generaţia precedentă nu oferea o experienţă entuziasmantă la volan pe serpentine sau pe un traseu sinuos, deiferenţele faţă de Mazda2 sau Ford Fiesta, etaloanele clasei în materie de dinmaică, fiind destul de evidente. Noua generaţie a schimbat însă placă pentru a deveni un companion de drum mult mai agreabil.

Noua platformă vine cu o suspensie faţă complet reproiectată, ecartamentul este, de asemenea, mărit, aceste două elemente ducând la o îmbunătăţire a stabilităţii. Direcţia are un răspuns prompt, fiind într-o setare simţitor mai fermă decât majoritatea modelelor din clasă. Aceasta are o foarte bună adaptare la viteza de rulare şi, personal fiind un adept al feedback-ului viguros din partea "covrigului", nu am ce să îi reproşez. Noile caracteristice fac din Volkswagen Polo un model mai agil, oferind o experienţă mai pe gustul celor care vor să simtă maşina. Ca orice model de clasă mică are tenidnţe subviratorii, dar ESP-ul, sistem oferit pe toate versiunile de echipare, temperează excesele şi corectează traiectoria.

Senzaţia pe care o lasă maşina este aceeaşi pe care o transmite şi în plan vizual, adică de maturitate. Ţiunta de drum este profilată pe confort, suspensia filtrează bine gropile şi chiar la diferenţele de nivel mai mari nu se manifestă excesiv de zgomotos. La acest lucru contribuie şi antifonarea bună, chiar şi la viteze mari, atmosfera din habitaclu nefiind perturbată de zgomote exterioare. La 120 km/h, vântul şi zgomotele produse de pneuri pe asfalt sunt bine cenzurate şi discuţiile între ocupanţi sau sesiunile muzicale nu sunt alterate de zgomote de fond deranjante.

Propulsorul pe care l-am testat este cel 1.4 litri benzină. Acesta nu este cel mai recent din gama VW şi faţă de unităţi similare de la modelele corespondente, din clasă oferă o putere mai mică, dezvoltând 86 de cai putere, în timp ce majoritatea concurenţilor au trecut la aceeaşi cilindree de pragul celor 90 CP. Acest motor vine cuplat la o cutie cu 5 trepte profilată mai mult pe economie, decât pe răspunsuri în forţă, rapoartele fiind destul de lungi. Cu o acceleraţie de 12,1 secunde, declarată până la 100 km/h, Polo 1.4 nu are niciun fel de valenţe sportive, fiind clar un model cu care te deplasezi mai mult în oraş sau pe distanţe extraurbane scurte spre medii.

Spuneam la început că versiunea precedentă era destul de departe de Ford Fiesta ca plăcere la volan, să vedem ce şanse are actuala generaţie în raport cu cei mai reprezentativi şi recenţi rivali

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide