Am testat gama de utilitare 4×4 de la VW

Autor: Andrei Nan 29 mart. 2012 Teste speciale

Dintre cele patru modele, VW Crafter 4×4 este maşina care are cele mai mari pretenţii în materie de off-road. Modelul pe care l-am testat era echipat cu reductor, diferenţial faţă/spate blocabil, dar şi cu diferenţial central de asemenea blocabil. Pe scurt, maşina avea toate ingredientele necesare pentru o aventură pe teren accidentat.

Garda la sol generoasă şi celelalte „condimente” de off-road fac ca maşina să pară de neoprit. Practic, impresia lăsată a fost că poţi să ajungi oriunde, indiferent dacă mai există sau nu drum în faţă. Senzaţiile tari au venit în momentul în care am trecut peste proba care cerea încrucişarea axelor. Datorită înălţimii considerabile a maşinii, la prima trecere, am avut senzaţia că ne vom răsturna în momentul în care, de exemplu, roata faţă a căzut în groapa special făcută. Ne-am înclinat atât de tare încât a trebuit să mă ţin serios de volan ca să nu alunec din scaun. Maşina a trecut fără nici o problemă de această probă, iar noi am răsuflat uşuraţi…doar pentru câteva momente, că avea să urmeze proba de înclinare laterală. Literalmente m-am ţinut cu dinţii de volan, iar senzaţia că maşina se va răsturna a durat pe toată perioada de traversare a acestei probe. Din nou, Crafter trecuse impecabil şi de această probă.

Indiferent că vorbim despre Caddy, Transporter, Amarok sau Crafter, cele patru modele oferă soluţii complete de transport, indiferent că ne referim la cel de marfă sau la cel de persoane. Iar dacă adăugăm maşinilor şi tracţiune integrală, orizontul oportunităţilor devine şi mai larg.

Una din soluţiile existente pe piaţa de maşini utilitare vine de la VW, producătorul german acoperind soluţii viabile în acest sens. ProMotor a fost invitat în Spania pentru a pune la lucru întreaga flotă de maşini utilitare echipate cu tracţiune integrală. Aşadar, am avut ocazia de a testa într-un poligon de offroad modele precum Caddy, Transporter, Amarok şi Crafter.

Cele patru modele oferă atât posibilitatea transportului de personal în locurile greu accesibile, dar şi a materialelor necesare ducerii la bun sfârşit a angajamentelor contractuale. Dintre cele patru modele, Amarok-ul şi Crafter-ul sunt capabile să ajungă chiarşi în locurile unde nu mai există nici un fel de drum, adică sunt capabile să se confrunte cu condiţii extreme de rulare.

VW Caddy este oferit în şase variante de caroserie (Caddy Delivery Van, Caddy Kombi – 5/7 scaune, Caddy Maxi Delivery Van, Caddy Maxi Kombi – 5/7 scaune, Caddy Tramper 5-scaune, Caddy Maxi Tramper – 5 scaune) acoperind astfel toate nevoile de transport. Din punct de vedere al motorizării, Caddy 4X4 poate fi echipat cu două propulsoare diesel, ambele având o cilindree de 2,0 litri. Prima versiune are 110 CP şi vine în standard cu cutie manuală cu şase rapoarte şi tracţiune integrală. Celălalt motor are o putere de 140 CP, dar în standard are doar tracţiune faţă. Opţional se poate comanda tracţiunea integrală, însă doar în combinaţie cu cutia automată DSG cu şase trepte de viteze.

Din punct de vedere al comportamentului pe asfalt putem spune că VW Caddy a evoluat foarte mult. Cei drept am condus doar versiunea Caddy Tramper, model care este gândit pentru drumeţii. Modelul era echipat cu propulsorul diesel de 110 CP şi cutie manuală cu şase rapoarte. Cei 110 CP s-au dovedit a fi suficienţi, iar depăşirile nu au ridicat mari probleme. După cum spuneam, VW Caddy Tramper este un model destinat drumeţiilor. Acest model prezintă dotări ieşite din comun pentru o utilitară, precum un pat lung de aproximativ 2 metri şi lat de 1,1 metri, evident atunci când este desfăcut. Maşina mai este echipată cu perdele, mai mulţi săculeţi având rol de spaţii de depozitare, cort, etc.

Capacităţile în off-road ale lui VW Caddy sunt limitate în special de garda la sol a maşinii, aceasta fiind de 157 mm. Aşadar, maşina este capabilă să ruleze cel mult pe drumuri forestiere cu un grad redus de dificultate.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide