Ford Electrification

Am fost la centrul de cercetare Ford de la Aachen pentru a vedea cum se pregăteşte constructorul cu oval albastru pentru viitorul electric. Şi putem spune că Ford tace, dar face.

Ford Electrification Ford Electrification

La Bucureşti erau o mie de grade dar în Germania era frig şi ploua mărunt. O zi perfectă pentru a vizita centrul Ford din Aachen. Este singurul centru de cercetare Ford din Europa şi are 200 de angajaţi care lucrează la Aachen, Koln şi Lommel în Belgia. Ford Reaserch & Advanced Engineering studieză toate tehnologiile viitorului şi implementarea lor în viitoarele modele de serie Ford.

Principalul motiv pentru care am venit la Aachen este electrificarea. Automobilul electric devine încet dar sigur parte din oferta tuturor constructorilor de maşini. Iar Ford nu a stat degeaba. Poate nu a comunicat la fel de mult ca alţii, dar este mai mult decât pregătit să înfrunte viitorul. Mai mult de atât, Ford nu s-a concentrat pe un singur domeniu ci a cercetat toate tehnologiile de propulsie de viitor.

Hidrogenul este soluţia cea mai interesantă, dar costurile de a sintetiza hidrogen rămân ridicate aşa că celula de combustibil rămâne o tehnologie pentru viitorul ceva mai îndepărtat. Ford continuă să studieze acest tip de propulsie, ba chiar am văzut unul din automobilele cu care face acest lucru. Oficialii Ford spun că au acumulat peste două milioane de kilometri parcurşi cu vehicule propulsate cu hidrogen în lumea reală.

Însă viitorul apropiat este electric. Full electric, hibrid sau plug-in hibrid. Acestea sunt variantele pe care Ford ni le propune pentru a polua mai puţin.

În zona hibrizilor, Ford activează de multă vreme. Mai precis din 2004. Dar majoritatea modelelor Ford hibrid sunt comercializate în Statele Unite. Ca de exemplu modelul Fusion, o berlină de clasă medie. L-am condus pe un scurt traseu în jurul centrului de la Aachen şi am descoperit un hibirid corect, dar cu caracteristici specifice pentru piaţa de peste ocean. Ford Fusion Hybrid a fost lansat în 2009 şi este animat de un motor de 2,5 litri ce dezvoltă 155 CP. În plus există un motor electric de 40 CP iar transmisia este de tip automat CVT. Designul nu este pe gustul europenilor dar maşina se dovedeşte a fi confortabilă. Bordul este deosebit de încărcat datorită displayului color din stânga şi dreapta indicatorulu analogic ce indică viteza de rulare. În Statele Unite acest model costă aproximativ 30.000 USD.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.