Opel Insignia EcoFLEX 160 – test de consum

Autor: Oraan Mărculescu 18 nov. 2009 Teste speciale

Iată jurnalul de bord al celei de-a doua zile la bordul lui
Opel Insignia EcoFLEX:

1. Balvanyos – Bixad: 33 km, 6,9 litri/100
km

  • nu am părăsit zona Balvanyos fără a trece şi pe la Lacul Sfânta
    Ana
  • drumul fiind foarte prost şi foarte virajat, a necesitat,
    bineînţeles, o viteză redusă – computerul de bord a arătat, la
    intrarea în Bixad, valoarea de 28,5 km/h
  • pe acest tronson am obţinut, practic, cea mai mare valoare a
    consumului mediu extraurban, cu 2,7 litri/100 km mai mult decât cel
    teoretic

2. Bixad – Sfântu Gheorghe: 32 km, 4,6 litri/100
km

  • şoseaua bună din această porţiune a traseului mi-a permis, în
    ciuda ploii, o viteză medie bună: 74 km/h
  • la ieşirea din Sfântu Gheorghe, indicatorul litrometrului arăta
    că am consumat un sfert din rezervor – deci, făcând o aproximaţie,
    până în acel moment am făcut circa 350 km cu 15 litri

3. Sfântu Gheorghe – Braşov: 26 km, 5,4 litri/100
km

  • porţiune cu drumuri drepte, cu un trafic redus, pe care am
    rulat cu viteze mari – viteza medie indicată: 85 km/h
  • viteza mai mare a însemnat şi un consum mai ridicat, 5,4-5,5
    litri/100 km este, practic, valoarea cea mai apropiată de realitate
    în cazul unui condus normal, fără a fi sportiv, dar şi fără a ţine
    neapărat la economia de comsbustibil

4. Braşov – Vălenii de Munte: 85 km, 5,6 litri/100
km

  • drumul virajat până la Vălenii de Munte a fost parcurs cu o
    viteză relativ moderată (61 km/h)
  • vremea ploioasă, ceaţa şi traficul ceva mai aglomerat au impus
    un tempo mai lejer, iar rampele şi pantele au necesitat dese
    schimbări ale treptelor

5. Vălenii de Munte – Ploieşti: 43 km, 5,5 litri/100
km

  • viteza medie pe acest tronson a fost ceva mai ridicată (66
    km/h), însă traficul a început să fie din ce în ce mai
    aglomerat
  • terenul mai puţin variat a permis şi viteze mai mari, cu
    utilizarea treptei a şasea, care permite o economie bună la viteză
    mare

6. Ploieşti – intrarea Bucureşti: 42 km, 4,3 litri/100
km

  • din nou, valoare foarte apropiată de consumul mediu teoretic,
    datorat în principal rulării cu pilotul automat cuplat, în
    majoritatea timpului
  • traficul finalului de weekend de pe DN1 a impus rularea cu
    viteză doar bună: 85 km/h

7. trafic Bucureşti: 28 km, 7 litri/100 km

  • traficul nu foarte aglomerat din capitală a dus la obţinerea
    unui consum mediu urban foarte apropiat de cel teoretic: doar 0,2
    litri/100 km diferenţă
  • de asemenea, viteza medie în acest parcurs urban a fost de 33,5
    km/h, în condiţii de ploaie

Concluziile acestui test de consum cu Opel Insignia
EcoFLEX,
pe pagina următoare
.

Insignia EcoFlexModelul Opel Insignia EcoFLEX din imagini
face obiectul concursului „Eco
jurnalistul anului 2009”
, de pe greenblog.ro (proiectul de
suflet al redactorilor site-ului Descopera.ro), concurs în care
jurnaliştii auto români se vor strădui să obţină un consum cât mai
mic.

Deşi Promotor.ro nu participă la acest concurs, asta nu înseamnă
că nu ne-am putut face o părere despre cât de performant este Opel
Insignia EcoFLEX în privinţa consumului. Iar rezultatul testului
nostru de consum este unul foarte bun: consum mediu de 5,8
litri/100 km, în condiţii variate de trafic şi relief
, cu
numai 0,6 litri/100 km mai mult decât consumul oficial, de 5,2
litri/100 km.

Pentru o maşină de peste 4,8 metri, cu o masă de peste 1,6 tone
şi un motor diesel de 160 CP, un consum mediu sub 6 litri/100 km
poate fi considerat excelent – mai ales că stilul de
conducere a fost unul normal, nu unul care să privilegieze neapărat
economicitatea.

Testul s-a desfăşurat de-a lungul a două zile, pe un traseu care
nu a privilegiat consumurile foarte joase, în sensul că nu am
inclus porţiuni de autostradă, unde un rulaj constant cu o viteză
de croazieră redusă ar fi coborât foarte mult consumul mediu în
final. Dimpotrivă, am avut parte de multe drumuri virajate,
cu diferenţe de nivel serioase şi drumuri de toate
categoriile
.

Jurnalul de bord al acestui test de consum,
în paginile următoare
.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide