Opel Insignia EcoFLEX 160 – test de consum

Autor: Oraan Mărculescu 18 nov. 2009 Teste speciale

EcoFLEX - consum redusÎn
final, am parcurs distanţa de 586 km, pe un traseu cu
relief foarte variat, cu jumătate de rezervor
– după
terminarea acestui test, acul indicatorului era foarte puţin în
stânga liniei de 50% a litrometrului.

Făcând plinul, am băgat în rezervor 34 de litri, deci, printr-o
foarte simplă regulă de trei simplă, rezultatul acestui test de
consum a reieşit va având valoarea de 5,8 litri/100 km.
Valoare obţinută pe un parcurs preponderent de traseu
extraurban
(în jur de 10% a fost traficul din capitală),
în zone cu relief variat, care permit foarte puţin mersul constant
cu o viteză de croazieră ridicată.

Probabil că un traseu Bucureşti – Constanţa şi retur ar fi avut
ca rezultat un consum mult mai scăzut, în jurul a 4,5 litri/100 km.
Însă raţiunea acestui test de consum nu a fost de a stabili vreun
record, ci de a verifica gradul de economicitate al lui
Opel Insignia EcoFLEX în condiţii normale de exploatare
,
pe şoselele noastre (care au fost şi bune, şi foarte proaste, şi
drepte, dar şi virajate, cu urcări şi coborâri abrupte).

Pozitionarea indicatorului SHIFTAceastă
versiunea Insignia EcoFLEX beneficiază de un indicator
„SHIFT”, care îţi indică schimbarea optimă a treptei de
viteză
. În general, cuplul motor maxim atingându-se între
1.800 şi 2.400 rpm, indicatorul te atenţionează cam pe la 2.400 rpm
pentru treptele I – III, în timp ce pentru treptele IV – VI
indicatorul intervine în jurul turaţiei de 1.800 rpm.

Totuşi, trebuie criticat modul de poziţionare a acestui
indicator
, în partea inferioară a micului display dintre
ceasurile de bord. Ar fi trebuit ca acest indicator să fie plasat
în partea superioară a displayului, unde să fie vizibil doar cu
coada ochiului, fără a fi nevoie să îţi muţi privirea de la drum. O
critică justificată prin prisma unui şofer care vrea să conducă
economic strict ca la carte.

Valoare realista pentru mers normalÎn
rest, însă, făcând un raport între cât de agreabil se conduce
maşina şi consumul de care a dat dovadă CDTi-ul de 160 CP, pot
spune că rezultatul este foarte bun – asta şi deoarece
estimările iniţiale, dat fiind traseul ales, creditau
Insignia EcoFLEX cu un consum mediu de peste 6 litri/100
km
(după principiul „în realitate, o maşină consumă cu
1-1,5 litri mai mult decât în teorie”).

Cât de puţin poate, totuşi, să consume
Opel Insignia EcoFLEX
, îi vom lăsa pe colegii de breaslă din
presa auto să ne arate în perioada următoare.

Până când vom afla care a
câştigat această competiţie de „
eco jurnalist al anului„, puteţi urmări pe greenblog.ro cine a
participat şi ce impresii a avut cu maşina.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide