Opel Insignia OPC pe circuit

Autor: Adrian Mihălţianu 30 sept. 2009 Teste speciale
Opel Performance Center10 ani de pasiune pură:
autovehiculele Opel OPC scot la suprafaţă pilotul din
dumneavoastră

Autovehiculele dezvoltate de Centrul de Performanţă Opel
demonstrează cât potenţial sportiv şi câtă expertiză tehnologică
sunt integrate în autovehiculele de top ale mărcii. Ultimele modele
introduse în portofoliu – varianta sedan a modelului Opel Insignia
OPC şi modelul Sports Tourer – duc această filozofie la următorul
nivel, oferind o putere matură şi o eficienţă rafinată.

Autovehiculele OPC sunt distincte, exprimând pasiunea pură
pentru condus, pentru automobile, pentru sporturile cu motor.
Versiunile OPC stârnesc emoţii şi permit mărcii Opel să îşi
demonstreze expertiza în ceea ce priveşte conducerea dinamică şi
performanţa ridicată.

Dovada succesului obţinut de portofoliul OPC se regăseşte în
vânzări. La lansarea sa în anul 1999, primul autovehicul OPC, un
model Astra de 2,0 litri cu motor cu aspiraţie naturală, ce
dezvolta 118 kW/160 CP, a fost vândut în totalitate, fiind
comercializate toate cele 3000 de unităţi realizate în ediţie
limitată în mai puţin de patru luni. De atunci, au fost
comercializate peste 50.000 de astfel de autovehicule de înaltă
performanţă, într-o gamă variată de modele, începând cu modelul
Corsa OPC şi terminând cu Zafira OPC.

Opel a dovedit faptul că o combinaţie între performanţă şi
monovolum nu trebuie să fie plictisitoare. Opel a fost prima marcă
ce a oferit un furgon de înaltă performanţă, lansând în anul 2001
modelul Zafira OPC cu motor turbo de 2 litri şi 192 CP. Au fost
vândute peste 12.000 de unităţi ale variantei sport Zafira din acea
generaţie.

Anul trecut, cel mai popular autovehicul OPC a fost Corsa OPC,
cu motorul său turbo de 1,6 litri şi 141 kW/192 CP. Acest
autovehicul mic şi puternic accelerează de la zero la 100 km/h în
7,2 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 225 km/h. Cuplul
maxim de până la 266 Nm cu supracuplu este distribuit către roţile
din faţă prin intermediul unei transmisii standard cu şase
viteze.

Acasă în Green Hell

În ultimii 10 ani, autovehiculele OPC au doborât recorduri pe
circuitul Nürburgring Nordschleife, ce are o lungime de 20,8 de mii
de kilometri. Primul a fost modelul Astra OPC, în 2005, cu un timp
de 8:35:94. Zafira OPC deţine încă titlul de cel mai rapid furgon
datorită timpului de 8:54:38 realizat în 2006. Ultimul, dar nu cel
din urmă, modelul Corsa OPC deţine titlul la categoria de
autovehicule mici, cu un timp de 8:47:99 şi un autovehicul standard
condus de Manuel Reuter în 2007. Mai mult, toate autovehiculele OPC
au trecut testele riguroase de anduranţă desfăşurate pe Green Hell,
considerat a fi cel mai dificil şi mai solicitant circuit din
lume.

De altfel, circuitul Nordschleife este teritoriul mărcii Opel.
Începând cu anii 1960, acesta este locul unde autovehiculele Opel
au fost supuse celor mai riguroase teste. În urmă cu trei ani,
producătorul auto din Rüsselsheim a semnat un contract de
parteneriat cu legendarul circuit de curse şi şi-a deschis propriul
centru de testare, chiar pe pistă.

Acesta este locul ideal de testare a tuturor produselor Opel,
precum şi cel mai dificil pentru: Insignia OPC a fost supusă la
teste de anduranţă pe o distanţă de 10.000 de kilometri pe acest
circuit şi a trecut cu brio.

Trei moduri de obţinere a experienţei antrenante
OPC

Pentru a se asigura faptul că abilităţile de conducere sunt pe
măsura performanţei oferite de autovehicul, Opel oferă clienţilor
săi seminarii OPC exclusiviste de instruire de performanţă,
desfăşurate pe parcursul unei zile, în cadrul centrului de testare
Opel din Dudenhofen, Germania. În cadrul seminarilor susţinute de
dublul campion Le Mans, Manuel Reuter, şoferii au şansa de a-şi
îmbogăţi cunoştinţele şi de a descoperi adevăratul potenţial al
autovehiculelor OPC.

Autovehiculele OPC au reprezentat (deseori) idealul multor
şoferi. În ultimii doi ani, Opel a organizat programul Astra OPC
Race Camp, un concurs extrem de popular de selectare a piloţilor de
curse, desfăşurat în Germania, Elveţia şi Austria. Programul OPC
Race Camp oferă şoferilor ambiţioşi, fără experienţă în domeniul
sportului cu motor, şansa de a-şi testa şi dezvolta talentul prin
intermediul unui curs de instruire riguros şi a numeroase runde
eliminatorii.

În prezent, au rămas 100 de candidaţi dintr-un total de 22.000
de candidaţi. Candidaţii participă în cel de-al doilea an al
programului susţinut de Manuel Reuter şi Joachim Winkelhock.
Fiecare speră să obţină unul din cele 10 mult-râvnite locuri în
echipa de piloţi pentru cele două maşini de curse Astra care vor
participa în cursa de 24 de ore ce va avea loc anul viitor pe
circuitul Nürburgring.

În cele din urmă, pentru şoferii care doresc să îşi tuneze
autovehiculele Opel pe care le deţin în prezent, marca oferă, încă
din 2004, pachete OPC Line, create de aceiaşi designeri Opel care
se ocupă de toate modelele OPC, printre dotări numărându-se
pragurile laterale şi spoilerul spate.

Cele mai importante momente ale deceniului de
autovehiculelor de serie Opel OPC

  • 2009: lansarea pe piaţă a variantei sedan a modelului Insignia
    OPC şi a modelului Sports Tourer (motor de 2,8 litri V6 Turbo, 239
    kW/325 CP)

  • 2009: este lansată pe piaţă ediţia Astra OPC Race Camp

  • 2008: şasiul IDSPlus2 este introdus ca dotare standard pentru
    modelul Astra OPC

  • 2008: este lansată ediţia specială „Nürburgring Edition” a
    modelului Astra OPC

  • 2007: Corsa OPC stabileşte un nou record pe circuitul
    Nordschleife cu timpul de 8:47:99

  • 2007: transmisia automată opţională cu şase viteze este
    introdusă la modelele Vectra OPC şi Vectra OPC break

  • 2007: lansarea pe piaţă a modelului Corsa OPC (motor turbo de
    1,6 litri, 141 kW/192 CP)

  • 2006: Zafira OPC stabileşte recordul pentru cel mai rapid furgon
    pe circuitul Nürburgring Nordschleife, cu un timp de 8:54:38

  • 2006: motorul V6 turbo de 2,8 litri şi 206 kW/280 CP este
    disponibil pentru modelele Vectra OPC şi Vectra OPC break

  • 2006: lansarea pe piaţă a modelului Meriva OPC (motor turbo de
    1,6 litri şi 132 kW/180 CP)

  • 2005: Astra OPC stabileşte recordul pentru clasa compactă pe
    circuitul Nordschleife, cu timpul de 8:35:94

  • 2005: lansarea pe piaţă a modelelor Vectra OPC şi Vectra OPC
    break (motor turbo V6 de 2,8 litri şi 188 kW/255 CP)

  • 2005: lansarea pe piaţă a celei de-a doua generaţii a modelului
    Zafira OPC (motor turbo de 2,0 litri şi 177 kW/240 CP)

  • 2005: lansarea pe piaţă a actualului model Astra OPC (motor
    turbo de 2,0 litri şi 177 kW/240 CP)

  • 2005: în decurs de numai cinci ani, au fost vândute aproximativ
    20.000 de unităţi OPC în întreaga Europă

  • 2004: lansarea pachetelor OPC Line

  • 2002: lansarea pe piaţă a celei de-a doua generaţii a modelului
    Astra OPC (motor turbo de 2,0 litri şi 147 kW/200 CP) în variante
    cu trei uşi şi break

  • 2001: lansarea pe piaţă a modelului Zafira OPC (motor turbo de
    2,0 litri şi 141 kW/192 CP)

  • 1999: lansarea pe piaţă a modelului Astra OPC (motor de 2,0
    litri cu aspiraţie naturală, 118 kW/160 CP); toate cele 3000 de
    unităţi ale ediţiei limitate au fost comercializate în mai puţin de
    patru luni

  • 1997: Opel înfiinţează Opel Performance Center GmbH (OPC –
    Centrul de Performanţă Opel)

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide