Porsche Performance Drive – ziua 2. Atac asupra Bulgariei!

Autor: Adrian Mihălţianu 25 iul. 2012 Teste speciale

Concursul a început în sfârşit – dacă ieri ne-am dat cât am putut de tare cu modelele Porsche pe circuitul de Formula 1 din Istanbul, azi am parcurs distanţa Istanbul – Varna la bordul unor Panamera Diesel. Câte patru jurnalişti de maşină, zece echipe, dintre care două din România. Porsche Performance Drive a intrat aşadar în viteza superioară!

Echipa România 1. În verde, redactorul-şef ProMotor, Adrian Mihălţianu. Echipa câştigătoare, desigur...

Ziua a fost lungă, iar lupta, aprigă. Căci nu contează cel mai bun timp – echipa din care fac parte a ajuns de fiecare dată prima – ci contează cel mai bun consum scos în cel mai exact timp. Mai precis, dacă ai trei ore să ajungi de la A la B, atunci trebuie să ajungi la B exact după trei ore. Orice minut în minus se penalizează dublu, orice minut în plus se penalizează simplu. Iar orice 0.2 litri care depăşesc consumul cel mai bun al zilei înseamnă alt minut de penalizare. Cum la Panamera o talpă înfiptă mai tare în acceleraţie pentru a beneficia de cei 550 Nm cuplu maxim înseamnă fix 0.2 litri de carburant… înţelegeţi dilema?

Ieşirea din Istanbul e uşoară. Intrarea în el poate dura şi două ore.

Cum noi ne-am grăbit mânaţi de cei 250 de cai de sub capota Panamerei din dotare, am reuşit performanţa să ajungem primii… cu 12 minute înainte. Adică 24 de minute de penalizare. Singura noastră bucurie a fost că şi celălalt echipaj român a ajuns fix în spatele nostru, cu aceleaşi penalizări. Glumesc, desigur – ne-ar fi bucurat să fi ajuns măcar ei la timp.

Nu-i nimic, speriaţi de ungurii cu consumuri de 5.9 l/100 km când noi scosesem cu greu un 6.8 l/100 km, am mers ca pe ouă prin Bulgaria, după cele patru ore regulamentare de zăcut în vama turco-bulgară.

În trafic, consumul sare spre 9-10/100 km. Şi mai mult, dacă nu eşti atent.

Panamera pare moale, în special comparată cu legendarul 911 sau chiar cu Boxster, însă e departe de a fi o maşină cuminte, chiar şi atunci când se străduie mai mult să amortizeze gropanele de pe drumurile bulgăreşti. OK, am mers la consum, dar asta nu înseamnă că nu ne-am şi distrat pe serpentinele din Bulgaria. Mă rog, cel de la volan s-a distrat, căci rolul meu de azi a fost de copilot şi apoi de lest, rupt după ziua de ieri. Rezultatul final al zilei – 6.5 l/100 consum mediu, dar la o distanţă de 7.4 litri de turci, cei mai „verzi” dintre competitori.

Clasamentul îl puteţi vedea pe site-ul competiţiei (se actualizează zilnic spre ora 9 dimineaţa). România 1 este maşina cu care merge şi ProMotor! ….. Mulţumim bulgarilor care au luat-o pe un alt drum pe care îl ştiau mai bine şi au reuşit să facă 120 de km în plus, practic spunând adio şanselor în competiţie. Mai trebuie să vedem ce facem cu ungurii, care conduc detaşat prin îmbinarea unui consum redus cu timpi exacţi de sosire… Idei? 🙂

În spate se stă bine, dar bancheta e prea dreaptă şi la drum lung oboseşti

Miercuri trec eu la volan, cel puţin de la Varna la Giurgiu, căci etapa a doua a traseului ne duce spre Bucureşti. Intrăm pe teritoriu cunoscut aşadar, deci e musai să recuperăm. Ne veţi putea întâlni – alături de nu mai puţin de 50 de Porsche-uri – în Piaţa Revoluţiei, după o scurtă oprire în faţa Casei Poporului. Aşadar, dacă aveţi timp de pierdut prin centru, poate nu pierdeţi ocazia de a vedea toate modelele Porsche actuale, inclusiv maşinile de concurs, expuse lângă Hilton, după ora cinci după-amiază, azi. Ne vedem acolo! 🙂

Evident, toate detaliile picante ale aventurii, în numărul de septembrie al revistei ProMotor!

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide