Test Dacia Logan: Radiografia noului Logan

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Teste speciale

Aşadar, noul Logan vine cu o serie de tehnologii adoptate în premieră pe modelele Dacia, sisteme deja devenite un must have pentru o maşină modernă, chiar dacă vorbim despre segmentul low-cost.

DOTĂRI OPŢIONALE NOI

Probabil cea mai surprinzătoare mutare a celor de la Dacia este montarea sistemului Media Nav cu interfaţa dotată cu ecran tactil şi conectivitate Bluetooth, pentru un preţ de-a dreptul incredibil: doar 300 de euro.

Unul dintre cele mai reuşite sisteme de navigaţie de pe piaţă! Şi nu exagerăm!

La senzaţia de modern pe care ţi-o dă acum consola centrală a noului Logan contribuie şi decizia Dacia care oferă posibilitatea de conectare a unui stick de memorie la sistemul Media Nav, o soluţie elegantă şi la îndemână. Pe de altă parte, nostalgicii trebuie să renunţe la CD-uri, deoarece Media Nav nu dispune de CD-player.

USB, baby! CD-urile sunt pentru moşi!

Dacia Logan mai sparge gheaţa şi în ceea ce priveşte echiparea cu sistem Cruise Control cu funcţie de limitator de viteză, acesta putând fi activat cu ajutorul unui buton prezent pe consola centrală.

Pilotul automat, în premieră pe Dacia. Cool!

Similar cu modelele Renault, comenzile sistemului Cruise Control au fost amplasate intuitiv pe volan, controlarea şi setarea acestuia făcându-se cu mare uşurinţă. În plus, viteza setată este afişată pe computerul de bord, un lucru pe care maşini mult mai scumpe încă nu îl au.

Credeaţi că veţi vedea aşa ceva pe Dacia? Nici noi.

Tot ca dotare opţională Dacia oferă un sistem de senzori de parcare pe spate, care împreună cu pilotul automat, limitatorul de viteză şi volanul îmbrăcat în piele vin sub forma pachetului Securite, în valoare de 400 de euro.

Senzorii de parcare sunt necesari la forma de fri… voluminoasă a maşinii

Mai mult, în versiunea Laureate, Logan 2 vine cu computer de bord ca dotare standard, butonul de control al acestuia fiind acum amplasat tot în capătul manetei pentru ştergătoare, din dreapta volanului.

Amplasare corectă, uşor de intuit

Nici consumul de carburant nu a fost neglijat, pentru că Dacia a introdus în premieră pentru modelele sale un buton ECO, care are rolul de a reduce cu până la 10% consumul de carburant. Deşi nu putem vorbi despre un sistem Start/Stop, Loganul are în bord un indicator de schimbare a treptei de viteză care este influenţat de funcţia ECO.

ECO – consum mai mic, diferenţe insesizabile la accelerări

Aşa cum am menţionat mai devreme, noul Logan beneficiază de sistemul de control al stabilităţii (ESP) ca dotare standard, însă am constatat că nu există posibilitatea de a-l dezactiva.

De ce, Dacia, de ce? Cum mai facem noi drifturi în parcări?!

Preţul de pornire pentru Dacia Logan este de 6.690 de euro cu TVA în cazul motorizării de bază pe benzină, de 1,2 litri şi 75 CP cu nivelul de echipare Acces. Acesta include ABS şi ESP precum şi 4 airbaguri, în rest, însă, fiind spartan ca dotări de confort.

Modelul testat,  în versiunea de echipare de top Laureate şi având noul motor TCe de 0,9 litri turbo pe bezină şi 90 CP, este disponibil la un preţ de pornire de 9.800 de euro cu TVA.

Cu toate dotările opţionale enumerate mai sus şi incluse pe modelul de faţă, preţul ajunge la valoarea de 10.850 de euro cu TVA, o sumă imbatabilă dat fiind nivelul de confort, securitate şi caracterul practic al acestei familiste.

CONCLUZII

Noua Dacia Logan a făcut fără îndoială un pas înainte dacă stăm să analizăm evoluţia faţă de prima generaţie, depăşindu-şi în multe privinţe condiţia de low-cost, deşi acest caracter încă îşi face simţită prezenţa pe berlina familistă.

Logan 2 poate fi caracterizat drept o maşina decentă şi onestă, având în vedere nu doar aportul mai variat de dotări oferite de Dacia sau calitatea materialelor, ci şi preţurile care rămân blânde cu buzunarele clienţilor.

Cu o atenţie îndreptată spre confort şi siguranţă, precum şi cu dotările pe care clientul le are la dispoziţie, noua Dacia Logan rămâne în continuare fără rival direct în segmentul ei de piaţă, compromisul făcut pentru raportul atractiv echipare/preţ fiind unul inspirat.

V-am mâncat! Adio, concurenţă!

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide