Testat în România: noul sistem GPS Navon N670 iGO8

Autor: Oraan Mărculescu 11 aug. 2011 Teste speciale

În ce priveşte Bucureştiul, nivelul detaliilor este excelent, până la străduţele foarte înguste. De remarcat afişajul foarte lizibil al denumirilor străzilor, precum şi iconiţele exacte pentru benzinării. Pe arterele principale, cu mai multe benzi pe sens, găseşti în foarte puţine locuri din Bucureşti indicatoare de presemnalizare – nu e cazul lui Navon N670, care îţi arată foarte din timp pe a câta bandă trebuie să fii plasat (în cazul în care, nefiind de prin partea locului, rămâi buimăcit de aglomeraţie şi haosul din orele de vârf).

In trafic urban, Navon N670 iGO8 da dovada de un bun nivel al detaliilor pe harta

Displayul foarte mare îţi conferă o vizibilitate excelentă a zonei şi e uşor să faci corelaţia între poziţia de pe ecran şi cea din realitate. Iniţial, nu am găsit nici o iconiţă pentru mărirea imaginii. Însă foarte rapid am găsit soluţia, una extrem de simplă: la atingerea rapidă a ecranului, în stânga apare un meniu lizibil, cu butoane mari, pentru mărirea/micşorarea imaginii şi schimbarea perspectivei (când eşti în 3D). Simplu şi intuitiv.

La atingerea rapida a ecranului, apare meniul pentru marire/micsorare sau schimbarea perspectivei

În regim urban, nu doar în Bucureşti, am apreciat cât de rapid se realizează reconfigurarea traseului, GPS-ul fiind lipsit de momentele prea lungi de gândire din cazul multor alte sisteme de navigaţie montate standard în maşini. Uneori mi s-a întâmplat să ratez vreun viraj, dar din cauza mea – am ţinut aparatul pe mut ca să ascult radioul, aşa încât vocea nu m-a „tras de mânecă”.

Pe de altă parte, cel puţin în Bucureşti, este nevoie de un upgrade al informaţiilor, deoarece unele dintre artere au viteza maximă limitată la 60 km/h, nu la doar 50 km/h, cum arată GPS-ul. În plus, există inadvertenţe în câteva cazuri de sens unic. Însă, din câte am înţeles de la colegii specialişti de la Go4it.ro, softul iGO8 permite actualizarea rapidă a hărţilor şi informaţiilor de bază – modelul pe care l-am avut la dispoziţie era actualizat cu versiunea valabilă pentru primul trimestru al lui 2011.

Din ce am observat în Bucureşti, doar unele sensuri unice nu erau conforme, iar Pasajul Basarab nu era cuprins pe hartă, aşa că aparatul a rămas puţin „descumpănit” când am „zburat” peste şinele Gării de Nord. Lucru care va fi rezolvat în versiunea actualizată pentru al doilea trimestru al lui 2011.

Per ansamblu, graţie ecranului mare, a indicaţiilor lizibile şi a modului de utilizare intuitiv, Navon N670 s-a dovedit de încredere în trafic urban. Să vedem ce s-a întâmplat în traseele extraurbane.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide