Testat în România: noul sistem GPS Navon N670 iGO8

Autor: Oraan Mărculescu 11 aug. 2011 Teste speciale

Şi în cazul parcursurilor extraurbane am remarcat nivelul foarte bun al informaţiilor detaliate, baza de date cuprinzând chiar şi localităţile insignifiante. Pe de altă parte, ecranul mai mare se dovedeşte foarte util în facilitarea introducereii adreselor, butoanele pentru litere şi cifre fiind foarte mari şi uşor de utilizat.

Eventual aş putea remarca faptul că nu mi s-a părut intuitiv de la început faptul că introducerea punctelor intermediare trebuie făcută doar după ce s-a stabilit destinaţia finală. Dar, nefiind un utilizator experimentat de sisteme GPS, poate că ar fi trebuit să mă documentez iniţial – doar instrucţiunile de folosire şi meniul de asistenţă nu sunt făcute degeaba, nu?

În ideea de a-i „pune beţe în roate” sistemului GPS, am decis să parcurg Dobrogea pe drumurile mai puţin umblate, în paralel verificând indicaţiile GPS-ului cu o hartă a României foarte proaspătă. La un moment dat, am crezut că GPS-ul are unele hibe, deoarece un anumit traseu nu voia să îl parcurgă conform doleanţelor mele.

Însă în meniu am descoperit care era problema: anumite drumuri erau trecute în baza lui de date drept „drumuri neasfaltate”, iar această opţiune nu era bifată în meniu – pentru menajarea maşinii, evident. O dată bifată şi această opţiune, nu am mai întâmpinat nici o problemă, iar navigarea s-a produs conform hărţii de control.

Daca se debifeaza optiunea drumuri neasfaltate, GPS-ul alege calea mai sigura

Ulterior, mi-am dat seama că, de fapt, opţiunea „drumuri neasfaltate” ar fi trebuit să rămână debifată, deoarece, într-adevăr, Dobrogea este plină de astfel de drumuri, în unele cazuri surprizele fiind foarte mari: kilometri întregi în reconstrucţie, cu pavaj de piatră sau, dimpotrivă, cu gropane şi cratere înspăimântătoare. Aşa încât, dacă aveţi maşină mică (de exemplu, o Mazda MX-5…), vă sugerez să debifaţi drumurile neasfaltate întotdeauna.

Deoarece nu prea avem autostrăzi, dar pericolul MCV-urilor de poliţie pândeşte la tot pasul, am considerat oportună afişarea în paralel a vitezei maxime admise pe tronsonul respectiv de drum, respectiv a vitezei reale a maşinii („vitezometrul” GPS-ului fiind cu 5-7 km/h mai exact decât vitezometrul maşinii). În plus, la depăşirea vitezei legale, în stânga jos eşti avertizat, foarte vizibil, de apariţia unui indicator de limitare a vitezei.

Oportun: indicator de avertizare la depasirea vitezei maxime admise

De ce consider aceste lucruri de ajutor? Deoarece poţi scurta puţin timpul unui parcurs ghidându-te după viteza reală (sau setând cruise-controlul mai aproape de limita superioară de viteză permisă), ceea ce va însemna în final o viteză medie mai bună, în condiţiile unui nivel mai scăzut de stres.

Doar în Bucureşti am remarcat nişte scăpări, pe arterele unde viteza maximă este acum de 60 km/h GPS-ul arătând o limitare tot la 50 km/h. Dar, chiar şi aşa, te poţi ghida după viteza reală afişată de GPS, pentru a nu risca să depăşeşti 70 km/h şi să fii prins de radar (conform legii, se sancţionează depăşirea cu mai mult de 10 km/h a vitezei maxime admise).

Navon N670 îţi mai permite şi alte „giumbuşlucuri”, pe care, însă, nu le-am aprofundat, nefiind un împătimit al device-urilor electronice. Există posibilitatea monitorizării evoluţiei călătoriei, ca timp şi distanţă, printr-un fel de computer de bord mai sofisticat, se pot face diverse setări pentru devierea de la rută dacă vrei să vizitezi obiective din zonă, plus alte chestii, pe care nu am avut răbdare să le mai descopăr, fiind interesat de funcţia de bază a GPS-ului: ghidarea rapidă şi fără greşeli până la destinaţie.

Iar, din acest punct de vedere, GPS-ul Navon N670 iGO8 mi s-a părut un sistem foarte bine gândit pentru cât costă: 649 lei. Principalele sale atuuri sunt ecranul tactil foarte mare, butoanele generoase şi afişarea lizibilă a informaţiilor, uşurinţa de utilizare (cel puţin în ceea ce priveşte funcţiile de bază într-o călătorie) şi viteza de reacţie a procesorului, în primul rând la reconfigurarea traseului.

Singurul dezavantaj cu adevărat agasant pe care l-am remarcat este că, pentru a nu tenta hoţii, trebuie scos din suport aproape de fiecare dată când părăseşti maşina pentru mai mult timp. Dar acesta e un „tribut” plătit de orice GPS mobil la ora actuală.

În concluzie, Navon N670 iGO8 s-a dovedit un sistem de navigaţie reuşit şi de încredere, iar raportul între preţ şi utilitate este unul foarte bun. Iar, dacă aveţi în plan un concediu prin România în acest final de vară, nu ezitaţi să luaţi în calcul acest GPS de la Falcon Electronics.

P.S.

Cei interesaţi pot afla mai multe despre versiunea Navon N670 FE Primo citind testul colegilor specialişti de la Go4it.ro

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide