Mercedes-Benz GLC: un offroader puternic și eficient

Publicat: 19 05. 2022, 03:00
Actualizat: 19 05. 2022, 10:32

Libertate în cea mai frumoasă formă a sa. Este ceea ce a reprezentat Mercedes-Benz GLC încă de la lansarea din toamna anului 2015. Asemenea predecesorului său GLK, GLC combina caracteristici remarcabile de condus atât pe șosea, cât și în off-road. Totodată, SUV-ul din Stuttgart oferea un spațiu interior extrem de generos, practicabilitate și confort.

Povestea de succes a continuat patru ani mai târziu, odată cu apariția versiunii restilizate. Dincolo de caracteristicile cu care ne obișnuise și de designul ce poartă amprenta inconfundabilă Mercedes-Benz, GLC a plusat printr-o nouă generație de motorizări, un nou sistem de infotainment denumit MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În același timp, SUV-ul german a primit și o serie de tehnologii de ultimă generație.

Rezultatul? Un SUV care oferă tot ceea ce este mai bun la Mercedes-Benz și care stabilește noi standarde în materie de condus, indiferent de suprafața de rulare.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Look de offroader autentic

Din punct de vedere vizual, Mercedes-Benz GLC facelift nu diferă mult de predecesorul său. Singurele elemente modificate au fost grila radiatorului și farurile LED reproiectate, care opțional integrează tehnologia MultiBeam. Aspectul de offroader autentic este dat de suprafețele profilate ale caroseriei și de detalii distinctive precum elementele cromate.

Caracterul pe cât de robust, pe atât de elegant este completat de jantele de 17, 18 și 19 inch cu design nou și de spoilerul posterior și evacuările cromate care au fost revizuite. Totodată, stopurile au acum o formă rectangulară.

Principala noutate în habitaclul noului Mercedes-Benz GLC o reprezintă integrarea sistemului de infotainment MBUX, care a debutat în gamă pe noua generație A-Klasse. Acesta vine cu ecrane multimedia cu ecran tactil mai mari și oferă opțiuni de operare intuitive și versatile, precum controlul gestual și sistemul de control vocal optimizat.

De asemenea, designerii germani au revizuit și volanul, care este disponibil acum în două versiuni pentru a-i conferi un plus de sportivitate. În plus, clienții au la dispoziție și două nuanțe noi pentru interior: Natural Grain Grey Oak și Natural Grain Walnut.

Noi motorizări cu patru cilindri

Încă de la lansarea din 2019, Mercedes-Benz GLC a fost echipat cu noile motorizări cu patru cilindri în linie pe benzină și diesel. Acestea oferă o putere și o eficiență mai mari și reduce nivelul de emisii nocive.

Varianta GLC 300 4Matic a primit un motor pe benzină de 2,0 litri, care produce 258 CP și 370 Nm de cuplu. Acesta vine în combinație cu o transmisie automată G-Tronic cu 9 trepte de viteză și cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC, care asigură atât un stil de condus dinamic, cât și un consum redus de combustibil.

Propulsorul de 2,0 litri este acompaniat de un motor electric de 10 kW, care oferă un cuplu maxim de 150 Nm și are rolul să alimenteze un sistem electric la 48V.

În același timp, mai este oferit un motor diesel de 194 CP și 400 Nm de cuplu, care a fost montat sub capota modelului GLC 220d 4Matic. Din gamă mai face parte și o variantă mai puternică a acestui propulsor, care generează 245 CP și un cuplu maxim de 500 Nm. Această versiune echipează modelul GLC 300d 4Matic.

Tehnologii de ultimă generație

Odată cu operația de facelift la care a fost supus, Mercedes-Benz GLC a primit în premieră suspensia Dynamic Body Control. Aceasta oferă amortizoare reglabile pentru ambele punți.

Noua suspensie „lucrează” împreună cu funcția Dynamic Select. Aceasta îi permite celui de la volan să aleagă unul dintre cele trei moduri de condus disponibile. Acestea sunt Comfort, Sport și Sport+. Cele două trepte Sport asigură o setare mai fermă a amortizoarelor și sunt recomandate a fi folosite în off-road.

Cei de la Mercedes-Benz au extins lista cu sistemele de asistență, care acum include, între altele, Active Distance Assist Distronic, care integrează asistența la parcare, Active Steer Assist, care include sistemele Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist și Emergency, Active Speed Limit Assist, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist sau Active Brake Assist.

Prețuri de la 47.570 de euro cu TVA

Mercedes-Benz GLC este comercializat în România de la 47.570 euro cu TVA. Prețul este valabil pentru modelul GLC 200 cu tehnologie mild-hibrid, care produce 197 CP și 320 Nm de cuplu. Cu aceste resurse, GLC 200 realizează repriza 0-100 km/h în 7,3 secunde și atinge o viteză de top de 222 km/h.

Vârful de gamă este versiunea plug-in hybrid GLC 300 de 4Matic, care produce 306 CP și 700 Nm de cuplu. Prețul de catalog este de 60.410 euro cu TVA.

Cea mai populară versiune în rândul clienților români este GLC 200 4Matic cu tehnologie mild-hibrid, care costă 49.610 euro cu TVA. Modelul promite un consum de 5,2 litri/100 km.

Mai multe informații găsiți în rețeaua dealerilor Mercedes-Benz din România.