Renault Megane I 1996 – 2003

Publicat: 27 01. 2010, 08:00

Cota
de piaţă Renault la jumătatea anilor
’90 ajunsese la un alarmant 6,9%, semnalând că Renault 19 era deja
depăşit moral şi că era nevoie de o schimbare. Pentru că deja
automobilele din nou gardă aveau nume şi nu indicative din litere
şi cifre, francezii au clasat R19 şi au scos denumirea Megane, pe
care Renault o pronunţase iniţial pe un concept din anul
1988.

Stilistic acest
model reinterpreta noul val de design implementat Patrick Le
Quement îl implementase pe modelul Renault Laguna, având în prim
plan grila care aducea cu ciocul unui vultur şi care fusese în
premieră în 1960 pe Renault 16.

Tehnic acest
model nu era foarte diferit de Renault 19, refolosind în mare parte
soluţiile tehnologice ale modelului ale predecesorului. Acest model
a fost însă tulpina din care au pornit 7 versiuni, Renault
dovedindu-şi talentul de a construi automobile noi într-un mod
foarte eficient.

Megane este în
accepţiunea universală sinonim cu siguranţa şi încă de la prima
generaţie francezii au pus accentul pe această caracteristică.
Megane 1 a beneficiat în premieră de „System for Restraint and
Protection” (SRP) un sistem care are optimiza pretensionarea
centurilor şi răspunsul airbag-ului pentru protecţie maximă. Prin
urmare a obţinut 4 stele la testele Euro NCAP, rezultat fruntaş în
clasa sa în acea perioadă.

Din anumite
unghiuri Megane semăna încă cu Renault 19 aşa că în 1999 a apărut
versiunea cu facelift a lui Renault Megane, care atenua asemănările
stilistice cu predecesorul , aducea mai multe elemente de siguranţă
şi o dotare mai bogată. A existat şi o versiune RenaultSport, care
se limită doar la un kit sportiv pentru Phase I, dar aceste modele
aufst foarte rare.