Audi A3 Sedan e-tron Concept la Shanghai 2011

Publicat: 20 04. 2011, 09:57

This browser does not support the video element.

Germanii de la Audi vor să ne obişnuiască subliminal cu noul
Audi A3 Sedan – după versiunea sportivă
Audi RS3 Sedan
iată şi versiunea
ecologică Audi A3 Sedan e-tron
, prezentată în premieră
mondială la Salonul Auto Shanghai 2011. Evident, tot sub formă de
concept.

Audi A3 Sedan e-tron Concept beneficiază de un sistem de
propulsie hibridă, care combină un motor turbo pe benzină,
de 1,4 litri şi 211 CP, cu un motor electric de 20 kW (27
CP)
, puterea totală de care poate beneficia maşina
cifrându-se la 238 CP. Cu toate acestea, consumul mediu (conform
noilor cicluri de măsurare) este de numai 2,2 litri/100 km.

Trebuie menţionat că vorbim despre o soluţie hibrid
plug-in, bateriile litiu-ion, plasate în spatele banchetei, oferind
o autonomie maximă, în regim strict electric, de 54 km
.
Acestea pot fi încărcate fie de la o sursă externă de curent
electric, fie de la sistemul de recuperare a energiei la frânare.
Performanţele maşinii, în cazul puterii maxime, sunt de invidiat:
6,8 secunde pentru demarajul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 231
km/h.

În cazul lui Audi A3 Sedan e-tron s-au utilizat multe
materiale uşoare
– portierele şi capotele sunt realizate
din aluminiu, iar podeaua maşinii a fost optimizată, având grosime
diferită în diverse părţi. Orice detaliu a fost studiat în
amănunţime, de exemplu marginea grilei frontale este realizată din
CFRP (material polimer ranforsat cu fibră de carbon). Exteriorul
maşinii primeşte unele detalii specifice e-tron, menite a reduce
cât mai mult frecările.

În interior, designerii au folosit o combinaţie de negru şi alb
cu multe detalii finisate în metal. Accentul este pus pe
simplitate, numărul comenzilor fiind redus, în partea centrală a
tunelului median aflându-se butoanele centralei de comandă MMI.
Bineînţeles, informaţiile sunt afişate pe un display de mari
dimensiuni, în partea superioară a consolei centrale. O
noutate este „MMI touchpad” (soluţie preluată de la
laptopuri)
, care urmează să fie introdusă şi pe modelele
de serie Audi.