Cadillac Urban Luxury Concept la Salonul Auto Los Angeles 2010

Publicat: 17 11. 2010, 12:35

Cât de neverosimilă poate părea ideea unei maşini de
oraş produsă de Cadillac?
Ei bine, se pare că oficialii
mărcii ţin cu tot dinadinsul să-şi uimească atât clienţii din acest
moment, cât şi potenţialii clienţi din viitor.

Cadillac Urban Luxury Concept, prezentat la Salonul Auto
Los Angeles 2010
, este un fel de rival al lui smart ForTwo sau Toyota iQ, dar este evident că încearcă să
sensibilizeze clientela de Mini. Nu credem că prefigurează un model de
serie în viitorul apropiat, dar reflectă o schimbare de
mentalitate: renunţarea la „big is better”.

Având o lungime de 3,83 metri şi un ampatament de 2,46 metri,
Cadillac Urban Luxury este „cocoţat” pe jante imense, de
19″
, Gabaritul maşinii promite un bun spaţiu interior,
datorită unei lăţimi de 1,73 metri şi a înălţimii de 1,44 metri,
iar forma generală este dominată de muchii şi unhiuri tăioase, în
stilul specific al mărcii.

Botul este dominat de grila Cadillac, sigla tronând în partea
centrală. Blocurile optice ocupă foarte puţin spaţiu, fiind
poziţionate pe înălţime
, atât în faţă, cât şi în spate. De
fapt, designul sofisticat ascunde o logică extrem de simplă, care
avantajează caracterul practic.

Portierele de mari dimensiuni se deschid în sus (ca la
Lamborghini…)
, iar parbrizul este extrem de înclinat,
maşina având o structură tip monovolum. Practic, suprafaţa laterală
vitrată este formată doar din geamurile uşilor, având o înălţime
foarte redusă.

Interiorul lui Cadillac Urban Luxury Concept oferă patru
locuri veritabile
, cu scaune confortabile şi îmbrăcate în
piele. Designul interior pune accentul pe minimizarea numărului de
comenzi, bordul aerisit contribuind la impresia de spaţiu mult mai
mare decât în realitate. Lucru accentuat şi de plafonul integral
din sticlă.

Cadillac Urban Luxury Concept este propulsat de un
sistem hibrid
, motorul termic fiind un turbo de numai 1,0
litri, în 3 cilindri. Nu lipsesc tehnologii deja la modă pentru
maşinile hibrid: sistem de oprire/pornire automată a motorului,
recuperarea energiei la frânare, precum şi o transmisie automată cu
dublu ambreiaj.

Conform inginerilor americani, consumul urban teoretic
s-ar cifra la 4,2 litri/100 km în regim urban
, iar
consumul pe autostradă ar coborî la 3,6 litri/100 km. Ceea ce arată
promiţător pentru adoptarea acestui sistem de propulsie hibridă pe
viitoarele maşini de oraş ale concernului GM.