Opel Flextreme GT-E

Publicat: 08 03. 2010, 14:21

This browser does not support the video element.

Opel
Flextreme GT-E
este mişcarea făcută de oficiali de la GM prin
care ne transmit că au încredere maximă în prestigiul
constructorului german şi ne arată practic unde se poate ajunge în
viitor cu noile modele. Pe lângă expresia stilistică mai mult decât
convingătoare, nemţii doresc să-şi reliefeze şi capacitatea
tehnologică. Pentru că până la urmă sunt germani şi nu trebuie
uitat acest lucru.

Platforma tehnică este prealuată în totalitate de la Opel Ampera
însă s-au făcut şi modificări, majore la două capitole. În primul
rând s-a redus greutatea cât s-a putut de mult, cu avantaje
evidente asupra consumului de energie. În al doilea rând,
aerodinamica este un factor important asupra modului în care Opel
Flextreme GT-E reuşeşte să fie cât mai ecologic, câteva artificii
interesante fiind prezente, precum Aero-Blades, accesorii
aerodinamice care „păcălesc” aerul să creadă că maşina este
pătrată.

În
materie de propulsie acest concept preia fidel sistemul E-REV
implementat deja pe Ampera, format din motor electric, baterii şi
un motor de 1.4 litri pe post de generator. Puterea
dezvoltată de E-REV este de 120 kw şi instant se livrează un cuplu
de 370 Nm
. În permanenţă roţile sunt acţionate de energia
electrică şi deşi poate atinge o viteză maximă de 200 km/h,
consumul mediu de combustibil fosil al acestui concept este
de 1,6 litri la 100 km
, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.

Doar cu rezervele electrice, Flextreme poate străbate o distanţă
de 60 km, după care intervine propulsorul cu combustie internă
încărcând bateriile. Autonomia acestui agregat este astfel
de peste 500 km
, iar performanţele sunt rezonabile,
Flextreme atingând 100 km/h în mai puţin de nouă secunde.

Opel Flextreme a fost prezentat la Salonul Auto de la
Geneva.