Renault Logan eco2 – sub 3 litri/100 km!

Publicat: 16 11. 2007, 06:00

This browser does not support the video element.

Renault Logan eco2, prezentat prima oară aici, este cel mai ieftin model de până acum din , fiind capabil de rezultate surprinzătoare. Deşi înainte de cursă, oficialii Renault au declarat că maşina Logan eco2 este capabilă să obţină un consum mediu de numai 3,8 litri/100 km, iată că, în practică, aşteptările tuturor au fost depăşite.

Traseul de 172 de km al ediţiei din acest an al compeţiei Bibendum Challenge a fost parcurs cu numai 4,69 litri de motorină. Ceea ce înseamnă o valoare excepţională pentru consumul mediu, de 2,72 litri/100 km, cumulat cu emisii de CO2 de numai 71 g/km (faţă de 96 g/km, cât a reieşit la omolăgarea oficială a motorului). Printre factorii importanţi care au contribuit la obţinerea acestor valori scăzute se numără şi stilul de conducere econimic al şoferului, care a fost ajutat foarte mult de informaţiile sistemului "Gearshift Indicator" – care arată momentul optim pentru schimbarea treptei de viteză.

După terminarea probelor acestui raliu (testul de accelerare, slalom, nivelul sonor şi traseul de regularitate), Renault Logan eco2 a reuşit să se claseze pe poziţia a doua, din 74 de maşini aliniate la start. Această performanţă le dă încredere francezilor în viitorul automobilelor puţin poluante, accesibile unui număr cât mai mare de oameni.

Motorul maşinii este un diesel commonrail de 1,5 litri şi 85 CP, care a suferit câteva modificări tehnice:
– raportul final de transmitere a fost mărit cu 8%, fără a afecta comportamentul maşinii la sarcini medii (care echivalează cu utilizarea cotidiană)
– sistemul de injecţie a fost recalibrat, iar injectoarele au şapte orificii faţă de cinci la cele de serie
– frecările interne au fost reduse prin utilizarea lubrifianţilor cu vâscozitate redusă, atât în motor, cât şi în cutia de viteze
– nu în ultimul rând, motorul este conceput pentru a funcţiona cu B30 biodiesel (care presupune un procent de 30% de metil derivat din ulei vegetal)
Şi coeficientul aerodinamic a fost îmbunătăţit, ajungând de la 0,36 la 0,29 prin micşorarea gărzii la sol, adoptarea unui eleron pe capacul portbagajului, a unui splitter sub eleronul din faţă şi, foarte important, a generatorului VORTEX de pe acoperiş (mici apendice plasate în partea din spate a acoperişului, pentru spargerea curenţilor de aer şi reducerea frecărilor). De asemenea, au fost utilizate pneuri speciale Michelin Energy Saver 185/65R15, cu o rezistenţă scăzută la rulare, iar alternatorul a fost modificat pentru a încărca bateria la valoarea optimă (12,8 Volt în loc de 13,5 Volt).

Practic, Renault Logan eco2 este exemplul că, în viitorul apropiat, vor putea fi realizate maşini puţin poluante şi, în acelaşi timp, accesibile cât mai multor oameni. Pentru că, deocamdată, lupta cu scăderea poluării are un mare inamic: investiţiile uriaşe şi preţul foarte mare al soluţiilor de propulsie alternative.