Volkswagen intră în jocul hidrogenului cu Golf HyMotion şi Passat HyMotion

Publicat: 20 11. 2014, 12:06

Volkswagen Golf HyMotion şi Passat HyMotion sunt conceptele pe care marca auto germană le-a prezentat la Salonul Auto Los Angeles 2014. Şi da, arată ca nişte modele de serie, dar sub caroseriile familiare se află sisteme de propulsie cu pilă de hidrogen.

Cu cele două prototipuri – care sunt deja testate pe străzile statului american California – Volkswagen intră în jocul automobilelor alimentate cu hidrogen comprimat, după Honda, Hyundai şi Toyota. Dar, chiar dacă pare că lucrurile merg în aceeaşi direcţie pentru toţi producătorii, nemţii au reuşit să mai bifeze o funcţie care se poate dovedi foarte interesantă pentru pasionaţii de vehicule ecologice: conceptele Golf HyMotion şi Passat HyMotion sunt, de fapt, hibride plug-in.

Mai exact, există patru rezervoare din fibră de carbon în care este stocat hidrogenul comprimat la o presiune de 700 bar, o pilă de hidrogen, un motor electric pentru roţile din faţă şi o baterie litiu-ion care poate fi încărcată separat de la o priză de perete atunci când maşina stă pe loc, în garaj.

Hidrogenul comprimat merge către pila de hidrogen, unde intră în contact cu oxigenul din aer, face o reacţie chimică şi se transformă în curent electric care merge către baterii şi motor. După toate acestea, rezultatul e o putere de 136 CP, posibilitatea unui sprint de la zero până la 100 km/h în zece secunde şi emisii toxice zero – singurul lucru care iese pe ţeava de eşapament fiind vapori de apă rezultaţi din reacţia chimică.

Poate că secretul maşinilor hi-tech este designul exterior cât mai convenţional

Potrivit celor de la Volkswagen, rezervoarele de hidrogen pot stoca suficient combustibil pentru o autonomie de aproximativ 500 km şi pot fi umplute în vreo trei minute.

VIDEO:

Tu ce crezi: vor reuşi marii producători auto să schimbe ceva în lumea maşinilor alimentate cu hidrogen?