Dacia Duster – totul despre Dacia Duster

Publicat: 22 02. 2010, 07:00

Am
ajuns şi la performanţele off-road,
despre care am vorbit detaliat în acest materia
l, dar revenim
cu anumite precizări. Cutia cu 6 trepte va juca un rol esenţial în
performanţele tot-teren, având primul raport foarte scurt (5,8 km/h
la 1000 rpm). În plus sistemul de tracţiune integrală provine de la
Nissan şi a fost „rodat” pe Koleos, Qashqai , X-Trail şi
Murano.

Poate veţi spune
că motorizările sunt prea anemice, dar trebuie menţionat că
versiunea 4×4 cea mai suplă a lui Duster – 1.6 16v 110 de
1.280 kg – este cu 200 kg mai uşoară decât Qashqai-ul 4×4 cu cea
mai mică masă 2.0 Acenta
. Modelul Nissan, similar în
dimensiuni cu Duster, are în plus 30 CP (140 vs 110), dar nu vrem
să facem o comparaţie directă, ci doar să evidenţiem că ecartul
CP/kg al lui Duster nu este aşa de mare, faţă de un model care este
cu cel puţin 60% mai scump.

Sistemul de tracţiune integrală va
fi foarte familiar în exploatare celor care au condus un Qashqai.
Acesta este acţionat prin intermediul aceluiaşi comutator la bord,
având trei moduri de funcţionare. În modul 2WD toată puterea este
valorificată de puntea faţă. Modul Auto ia decizia de a comuta
între 4×2 şi 4×4 în funcţie de starea şoselelor şi pierderile de
aderenţă, fiind cel mai bun compromis între consum şi tracţiune.
Iar modul Lock înseamnă implicarea toate celor patru roţi în mod
permanent. Acest mod este indicat vitezelor mai mici
(
km/h) şi în funcţie de situaţie roţile din spate primesc
maximul de cuplu posibil pentru cele mai bune performanţe pe teren
accidentat.

În broşură, cei de la Dacia spun
că Duster se poate compara cu Toyota RAV4, Koleos , Qashqai,
Murano, categorisindu-le pe acestea cu capacităţi tot-teren „mai
apropiate de berline”. Dat fiind faptul că e un material comercial,
nu o să luăm de bună această comparaţie