Sfaturi din folclorul auto care NU TREBUIE ASCULTATE

Publicat: 05 05. 2017, 12:56

This browser does not support the video element.

”Umflă cauciurile peste valoarea presiunii recomandate şi maşina va consuma mai puţin”

Adevărat, dar extrem de puţin, iar efectul acestei soluţii este compromiterea, mai mult sau mai puţin, a siguranţei în trafic, aşa încât este recomandabil să nu umflaţi cauciucurile peste presiunea recomandată de constructor.

Este adevărat că, dacă presiunea în pneu este mai redusă decât valoarea nominală, consumul va creşte (în general, pierderea cu un bar a presiunii din cauciuc duce la creşterea consumului cu circa 5%). Dar asta nu înseamnă că o presiune mai mare decât valoarea nominală va duce la scăderea drastică a consumului.

În urma mai multor teste specializate, s-a ajuns la concluzia că dacă se creşte presiunea în pneu cu 1 bar peste valoarea nominală, scăderea consumului de combustibil este de circa 0,5%.

Nu este recomandabila umflarea pneului peste presiunea nominala

Adică, dacă în mod normal consumul este de 5 litri/100 km, umflând cauciucurile cu 1 bar peste valoarea nominală veţi obţine un consum de 4,975 litri/100 km. Deci o economie insignifiantă de vreo 15 bani la fiecare sută de kilometri, ori 0,15 bani pe kilometru…

Care este, însă, reversul medaliei în cazul umflării cauciucului peste limita admisă? În primul rând, cauciucul devine mai rigid, deci disconfortul la rulare va creşte – lucru pe care nimeni nu-l vrea, mai ales pe drumurile noastre.

Apoi, pata de contact (suprafaţa de contact dintre pneu şi carosabil) se reduce, având efecte negative, uneori chiar periculoase, asupra aderenţei, deci controlul maşiii la viteză mare şi, mai ales, la frânările bruşte se înrăutăţeşte.  De reţinut şi că supra-umflarea creşte şansele producerii unei explozii de cauciuc, iar consecinţele pot fi dezastruoase.

În concluzie, nu merită să umflaţi pneurile peste valoarea nominală, deoarece obţineţi o economie insignifiantă, dar siguranţa la rulare este compromisă.

Să trecem la AL DOILEA MIT – pe pagina următoare