Tehnologiile din viitorul imediat: ce vom găsi pe maşinile de serie în anii următori

Publicat: 29 05. 2013, 10:30

Cea mai rapidă evoluţie din domeniul auto e legată de afişarea informaţiilor. Trecerea de la indicatoare analogice şi butoane clasice la ecrane digitale şi tactile se face într-o viteză nebună.

Gata, internetul ajunge rapid şi în maşini. Era şi cazul

Momentan Tesla Model S este regele neîncoronat, consola centrală a maşinii fiind un imens touchscreen de 17 inci, iar indicatoarele de bord sunt digitale 100%.

Tesla Model S ofera standard cel mai mare display tactil de pe o masina de serie

Este un trend care va fi adoptat rapid de mulţi constructori auto, principala presiune a anilor care vin fiind simplă: conectivitatea cât mai bună între maşină şi mediul exterior. Prin intermediul internetului, evident.

Majoritatea automobilelor vor miza pe ecrane tactile…

Presiunea asupra clientului va fi de altă natură: modul de control al informaţiilor de pe display-uri. Care soluţie va avea câştig de cauză, ecranele tactile sau concentrarea comenzilor într-o „consolă” dominată de un joystick? Moda iPhone ne arată că prima soluţie anunţă o întindere pe o suprafaţă mai mare.

… dar unii sunt adepţii controlului prin cât mai puţine butoane

Din ce în ce mai întâlnite vor fi şi sistemele de navigaţie, care în doar câţiva ani vor deveni la fel de banale ca şi radioul. Iar maşina care nu va oferi o interfaţă cât mai prietenoasă pentru conectarea smartphone-ului riscă să ajungă un eşec comercial.

Sistemele de asistenţă la parcare vor folosi din ce în ce mai mult camerele de filmat

Sistemele de asistenţă la parcare bazate pe minicamere de filmat vor deveni şi ele o dotare normală, cel puţin opţională. O evoluţie firească de la deja banalii senzori de parcare, aceste sisteme vor fi mult mai abordabile ca preţ, iar display-urile din ce în ce mai mari vor permite afişarea imaginilor mult mai intuitiv, făcând manevrele în spaţii înguste foarte facile.

Conectarea simplă a smartphone-ului la maşină devine o banalitate

După care va urma integrarea acestora în „cutiile negre”, apoi folosirea în cadrul sistemelor de conducere autonomă – dar nu mai devreme de următorul deceniu. Însă nu am terminat cu tehnologiile anilor următori.