Top 10 Forbes: maşini de lux 2007

Publicat: 01 02. 2008, 23:00

6.

Noua generaţie a atras destulă atenţie asupra sa, automobilştii americani urmârind efervescent introducerea acesteia în oferta dealerilor locali. Cu un ampatament mărit şi console mai lungi, pentru a face loc noilor motorizărilor şi a creşte nivelul de siguranţă, se anunţă un demn urmaş al celebrei saga Audi din clasa medie premium.

Vedeta de sub capotă va fi noul propulsor în şase cilindri cu 265 CP, despre care Audi afirmă cu tărie că are un consum cu 13% mai mic decât al predecesorului său. Românii îl pot achiziţiona cu sume de la 26.000 de euro, în timp ce americanii îşi rezervă un bilet de ordine până când primele modele vor debarca peste Ocean.

7.

Dovada că gusturile americanilor diferă semnificativ de cele ale europenilor este introducerea modelului BMW Seria 7 în topul celor mai populare automobile de lux . În Europa, limuzina s-a bucurat de un succes cel mult reţinut, fiind o dezamăgire din punct de vedere al cifrelor de vânzări.

În SUA, însă, vârful de gama BMW îşi trăieşte ultimele clipe de viaţă în mod glorios înainte de schimbarea cu , fiind, conform Forbes Autos, unul din cele mai căutate automobile. BMW Seria 7 poate fi considerat chiar un veteran al pieţei auto, fiind apărut în 2002 şi beneficiind de o reîmprospătare în 2005. 75.000 de dolari – cu atât poate fi achiziţionată limuzina în America.

8.

BMW Seria 3 este, cu siguranţă, gama de modele favorită a americanilor, după varianta potentă M3 şi cea în patru uşi, fiind inclusă de Forbes în Top 10 al celor mai populare maşini de lux ale anului 2007.

Versiunea actuală este mai generoasă în dimensiuni şi îşi rasfaţă ocupanţii cu mai mult lux decât predecesorul cu nume de cod E46.

9.

Al doilea model Mercedes inclus în Top 10 Forbes este limuzina de clasă medie Mercedes C-Class. Pentru a-şi atrage un capital de imagine, constructorul din Stuttgart a adoptat o strategie interesantă bazată pe două versiuni subtil diferenţiate, ce se adresează unor segmente distincte de public.

Varianta Luxury este menită celor care apreciază eleganţa conservatoare, iar cea Sport vizează publicul care preferă dinamismul, atât vizual, cât şi tehnic, dar fără rabat de la ţinuta business.

10.

Hegemonia bavarezilor în preferinţele americanilor este desăvârşită prin apariţia pe ultima treaptă din Top 10 Forbes a SUV-ului . Interesul publicului a fost menţinut la cote ridicate prin introducerea unei noi generaţii în cursul anului 2007, în luna martie.

Mai mare, cu un aspect agresiv şi cu motorizări potente, SUV-ul BMW X5 nu putea să rămână indiferent cetăţenilor Statelor Unite ale Americii, mari amatori de maşini puternice şi spaţioase. Preţul minim pe care aceştia trebuie să îl plătească pentru BMW X5 nu este foarte mare, cifrându-se la 45.000 de dolari

1.

Cela mai căutat model, de către cei care au accesat Forbes Autos pentru a îşi achiziţiona un automobil nou, a fost , deşi acest model va ajunge în showroom-uri de abia în cursul acestui an. Interesul publicului pentru acest model nu este întâmplător, motorul V8 cu ai săi 414 CP şi infuzia masivă de fibră de carbon recomandându-l drept cel mai aşteptat M3, de la introducerea variantelor M în 1978 şi până în prezent.

Cu o viteză maximă de 250 km/h şi doar 4,8 secunde până la 100 km/h sunt alte motive pentru care internauţii visează un astfel de model parcat la intrarea din faţa casei. Preţul practicat de BMW pentru acest model pe piaţa americană va gravita în jurul valorii de 58.000 de dolari, iar europenii vor plăti o sumă similară exprimată euro.

2. Mercedes-Benz S-Class

Somptuoasa navă amiral ocupă poziţia secundă în topul popularităţii automobilelor de lux. Lansată în 2006, actuala generaţie Mercedes S-Class a atras multe priviri admirative din partea americanilor şi nu numai, mulţi visând la achiziţionarea acestui automobil reprezentativ pentru un anumit statut şi bunăstare materială.

Peste ocean, preţurile pentru limuzina de lux variază între 86.550 dolari pentru echiparea de bază S550 şi 194.000 dolari pentru ultraperformantul S65 AMG. Vârful de gamă poate fi achiziţionat în România cu 218.425 de euro, preţ cu toate taxele.

3.

, modelul prin care marca britanică s-a dezbrăcat de tradiţionalismul caracteristic limuzinelor sale de lux, încheie podiumul popularităţii. Schimbarea de direcţie, atât ca abordare a designului exterior, cât şi a interiorului high-tech, a stârnit curiozitatea publicului şi a adus un capital de popularitate important maşinii. Ultimul model creat sub bagheta Ford se anunţă una din cele mai aşteptate în viitor pe segmentul limuzinelor executive.

Disponibil în Statele Unite în trei versiuni de echipare, toate animate de propulsoare V8 cu puteri de 300 şi, respectiv, 420 CP, Jaguar XF va avea preţuri de catalog cuprinse între 50.000 de dolari şi 63.000 de dolari. Europenii vor putea opta şi pentru blocuri V6 pe benzină sau diesel.

4. BMW Seria 3 Sedan

Nu doar varianta performantă BMW M3 este pe gustul americanilor, ci şi versiunea mai "familistă" în patru uşi , care s-a clasat în topul popularităţi realizat de Forbes. BMW Seria 3 este cel mai ieftin model bavarez, la relativă egalitate cu Audi A4, inclus de Forbes în topul cele mai populare automobile de lux. Preţul de bază la americani va fi de 32.000 de dolari, ceea ce face din BMW Seria 3 Sedan cel mai accesibil BMW, cu excepţia compactei BMW Seria 1.

Pentru acest an, BMW a rezervat lansarea pe piaţa americană a performantei versiuni diesel 335d, model ce va ajunge în showroom după ce va trece normele de emisie nord-americane, sensibil diferite de cele europene. Ultimul venit în oferta dealerilor BMW de peste ocean va atrage prin performanţe sportive (6,2 secunde până la 100 km/h), fără a face însă concesii în ceea ce priveşte conumul de combustibil.

5. Porsche Cayman

Mezinul familiei Porsche încheie prima jumătate a topului popularităţii, fiind cea mai accesibilă sportivă pe care americanii şi-o doresc. Împărţind aceeaşi platformă şi aceeaşi motorizare cu Boxster (2,7 litri şi 245 CP), este considerat varianta mai agilă şi practică, datorită plafonului metalic ce conferă rigiditate sporită şi protecţie la intemperii.

Pentru 2008, Porsche Cayman nu va beneficia de elemente noi, păstrându-se aceeaşi ofertă. În State, cel mai mic model Porsche este cotat la 49.400 de dolari, în timp ce noi îl putem achiziţiona la un preţ de 45.000 de euro fără TVA.