Mazda a lansat astăzi MX-30. Primul model electric de serie Mazda are o autonomie de 200 de km – GALERIE FOTO

Publicat: 23 10. 2019, 11:03

Mazda a prezentat primul său vehicul electric de producţie în masă, în ajunul Salonului Auto de la Tokyo. Se numeşte Mazda MX-30. Primul model electric de serie Mazda este începând de astăzi disponibil pentru precomandă. Mazda MX-30 va ajunge la dealerii din Europa în a doua jumătate a anului 2020

Modelul oferă o autonomie de aproximativ 200 km, peste media zilnică de 48 km de condus a şoferului european. Platforma este o derivaţie a Skyactiv Vehicle Architecture introdusă odată cu Mazda 3 (de unde şi similitudinile cu CX-30), nefiind vorba de o platformă dedicată modelelor electrice. MX-30 are baterie Li-Ion cu o capacitate de 35,5 kWh şi alimentează un singur motor electric de 145 CP.

În interior, MX-30 dispune de un volan în trei spiţe, un sistem de infotainment cu ecran tactil, aşezat în partea de sus a tabloului de bord şi un ecran secundar tactil pentru controlarea funcţiilor de climatizare.

GALERIE FOTO

Mazda MX-30 continuă tema minimalistă „less is more”. Cabina oferă un sentiment de unitate mulţumită liniei fluide ce porneşte din partea superioară a montantului A şi se întinde până în spate. Culoarea acoperişuluI precum şi uşile freestyle îi oferă Mazdei MX-30 o siluetă distinctivă şi elegantă, iar pasagerilor le asigură acces mai uşor atât la scaunele din faţă, cât şi la cele din spate.

La interior folosim materiale ecologice şi înlocuim o mare parte din pielea reală cu o alternativă vegană. În consola centrală este integrată şi o plută de provenienţă ecologică ce oferă un spaţiu de stocare creativ

Inginerii Mazda au creat un sistem de sunet electronic în interiorul Mazda MX-30, care este sincronizat cu cuplul motorului în ceea ce priveşte frecvenţa şi presiunea sunetului. Acest lucru duce la o variaţie mai mică a vitezei vehiculului şi la un comportament stabil, care este susţinută şi de sistemul unic G-Vectoring Control (GVC) al Mazda ce a fost extins şi foloseşte avantajele motorului electric (electric G-Vectoring Control Plus).

VIDEO