MINI electric poate parcurge Nürburgring fără ca frâna să fie folosită

Publicat: 18 10. 2019, 15:46

Noul MINI Cooper SE este primul model electrificat de la BMW Group în care conducătorul poate determina individual nivelul de generare şi efectul de decelerare asociat. În funcţie de modul ales, motorul electric furnizează mai multă sau mai puţină energie către bateria de înaltă tensiune imediat ce conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie.

Alături de curba caracteristică a direcţiei orientată spre confort, această setare pentru MINI Driving Modes cuprinde şi o reacţie mai puţin spontană din partea actuatorului. Există şi opţiunea de a activa modul Green+ prin utilizarea comutatorului dreapta de pe panoul de comandă caracteristic aflat sub instrumentul central. Suplimentar, acesta dezactivează controlul automat al climei şi încălzirea scaunelor pentru a economisi mai multă energie. 

Modul de generare este selectat cu un alt comutator din stânga butonului Start/Stop. Acesta permite conducătorului să utilizeze aşa-numitul control cu o pedală („one-pedal feel”) specific noului MINI Cooper SE pentru adaptarea preferinţelor individual pentru a creşte simultan eficienţa şi performanţele dinamice la parcurgerea virajelor rapide în regim electric.

Primul tur în „Infernul Verde” dezvăluie deja măsura în care generarea în două etape amplifică plăcerea condusului în tandem cu eficienţa. Acest lucru devine evident chiar în spatele virajului Galgenkopf. Aici, noul MINI Cooper SE poate folosi din plin toată energia care a fost stocată în bateria de înaltă tensiune în timpul decelerării recuperative, în loc să fie consumată în timpul frânării.