NASA sprijină maşinile electrice: ce descoperire au făcut specialiştii

Publicat: 10 02. 2014, 11:50

După ce NASA a venit cu dovada cea mai puternică a nivelului de poluare la care a ajuns China (imaginea din satelit a Chinei acoperite de o pătură de smog este de-a dreptul cutremurătoare), iată că specialiştii americani vin cu o nouă idee.

Zece dintre angajaţii NASA de la Kenedy Space Center sunt implicaţi într-un program pilot: toţi utilizează modele Chevrolet Volt pentru naveta de la locuinţele personale până la serviciu, maşinile fiind puse la încărcat atât acasă, cât şi la serviciu.

Logic: dacă alimentezi mai des bateriile, foloseşti mai rar motorul pe benzină

Consumul şi emisiile de CO2 ale maşinilor sunt monitorizate cu atenţie, iar rezultatele după trei luni sunt mult mai bune decât estimările teoretice făcute iniţial. Chiar de 10 ori mai bune, dacă e să ne luăm după declaraţiile şefului acestui proiect-pilot, Frank Kline.

Dacă un model Chevrolet Volt ar rula doar cu motorul termic în funcţiune, ar elimina 1 pound/milă de CO2, însă dacă bateriile sunt alimentate şi maşina utilizează motorul electric, emisiile de CO2 pe milă sunt reduse cu 60%, mai bine decât se aşteptau cei implicaţi în proiectul pilot.

Practic, în trei luni de zile cei zece şoferi au evitat să elimine în atmosferă circa 15.000 pounds de CO2 (6.800 kg), ceea ce înseamnă că într-un an atmosfera va fi scăpată de vreo 27 de tone de CO2. O valoare incredibilă, dat fiind că vorbim doar de 10 maşini, care, folosind curentul electric, fac o economie extraordinară pentru mediu.

Ce ecuaţie: dacă 10 maşini nu elimină 27 tone CO2 pe an, cât ar scădea poluarea dacă TOATE maşinile din SUA ar fi electrice?

În plus, cheltuielile sunt extrem de mici: cele 10 maşini din programul pilot au consumat curent electric de 148 USD în aceste trei luni. Deci 16 cenţi pe zi de maşină, valoare care ar putea deveni zero dacă producerea curentului electric ar fi asigurată de panouri fotovoltaice, de exemplu.

NASA are circa 8.000 de angajaţi la Kennedy Space Star şi are un obiectiv clar de a-şi scădea emisiile de CO2 cu 12% până la finalul acestui deceniu. Dacă toţi angajaţii ar folosi maşini ecologice, pe care să le alimenteze cu curent electric, acest lucru ar însemna o scădere considerabilă a emisiilor de CO2, consideră specialiştii NASA.

Deci iată încă un motiv pentru care autorităţile şi constructorii auto ar trebui să acorde un interes mult mai mare propulsiei electrice. Pur şi simplu utilizarea maşinilor electrice este mult mai avantajoasă, din punct de vedere al eliminării poluării, decât utilizarea maşinilor cu motoare termice, oricât de economice ar fi acestea.

Ok, după maşinile electrice aşteptăm ca NASA să folosească rachetele electrice. O fi greu?