George Buhnici despre Dacia Duster

Publicat: 03 03. 2010, 10:40


www.buhnici.ro – informaţie
gratis despre lucrurile care
contează

Cele bune.

1. Sunt naționalist. O companie românească (ok, nu țipați,
parțial românească) produce un SUV accesibil. E de bine. În mocirla
asta de criză, mai avem ceva industrie. Câteva sute de mii de
români au de muncă și fac mașini decente care se vând strașnic de
bine. Am fost la Mioveni și mi-a plăcut ritmul. Credeam că la Știri
e trepidant…

2. Poți cumpăra Duster cu transmisie 4×4 de calitate. Aveam
emoții dacă se vor zgârci sau vor pune ceva măcar la fel de bun ca
pe Nissan-urile surori de grup X-trail, Qashqai, Koleos. Le-am
condus și se mișcă excelent. Dacă Duster e măcar pe jumătate și tot
e de o sută de ori mai bun decât ARO 10 și de cinci decât Lada Niva
(asta e chiar mai ieftină și încă se mai produce, dar e foarte
rusească).

3. Cel mai ieftin Duster e numai 10.500 de euro cu TVA
inclus
. „Chel”.

4. Suntem și noi primii cu această mașină la ceva. Producem
primul crossover (SUV intermediar pentru cei neobişnuiţi cu
termenul) lowcost adevărat. Adică ieftin şi bun. Asta cu „bun”
rămâne de verificat.

5. Promovarea excelentă, chiar agresivă pe alocuri, dar bună.
Site-ul de prezentare se mişcă bine şi e chiar util. Pentru
clientul căruia i se adresează, prezentarea, datele amănunţite şi
modernismul comunicării sunt puncte forte.

Cele slabe

1. E urât. E chestiune de gust, dar e urât, pătrăţos şi, citesc
pe ProMotor.ro unde Silviu spune că, are şi aerodinamica unui
zid.

2. Varianta ieftină de 10.500 este foarte slab echipată.
„Spartan” a la Dacia înseamnă doar două airbag-uri, lipsa aerului
condţionat a ESP-ului, limitare la două culori nemetalizate etc.,
etc…

3. Echiparea de top costă 18.260 de euro, bani la care poți lua
de pe stoc un crossover „ne-lowcost” tot dintre cele vândute de
alianță, complet și mult mai bine echipat.

4. Abia în versiunea de top primești ESP și, sper eu, frâne cu
discuri ventilate și pe spate, nu pe tambur.

5. Jantele stoc pe versiunea top sunt tot de oțel.

6. Nu există opțiunea unei instalații de aer condiționat automat
pe nici o versiune.

7. Ca să nu mai vorbim de scaune încălzite.

8. Cea mai puternică motorizare este cea de 1,5 dci de 110 cai
putere. Aș fi vrut să știu că pot alege și una de cel puțin 150 de
cai putere cu un cuplu mai bun pentru demarajele urbane sau
depășiri.

9. Dacă nu alegi versiunea 4×4, te alegi cu un Logan înălțat dar
mai scump. MCV-ul este mult mai avantajos la rularea pe șosea pe
toată linia.

10. Am mai spus că e urât la exterior? La fel e la interior unde
butoanele mai vechi de pe la Renault și Nissan au fost adunate și
aruncate apoi cu pumnul pe planșa de bord.

Cu toate acestea, abia aștept să îl testez. Poate mă mai
răzgândesc. Poate…


CITEŞTE AICI TOATE IMPRESIILE DESPRE DACIA
DUSTER