Reintroducerea radarelor fixe: între utilitate şi justificări

Publicat: 06 06. 2011, 12:17



www.buhnici.ro –
informaţie gratis despre lucrurile care
contează

Zilnic DN1 este tranzitat de beţivii din Tâncăbeşti ori
Fierbinţi şi nu numai, în Daciile lor care nici de Remat nu mai
sunt bune. O singură manevră mai în zig-zag a acestora şi
celorlalţi participanţi la trafic le trec prin faţa ochilor rapid
cele mai frumoase momente petrecute în viaţă.

Unul dintre şoferi roteşte în neant volanul de parcă de el ar
mai depinde salvarea. Însă copacul cu diametrul de 4 metri devine
locul de ofrandă pentru 5 oameni morţi din vina unui cretin.
Cercetările de la faţa locului arată că accidentul s-a produs din
cauza celor 10km/h în plus peste viteza legală. Caz închis.

Radarele fixe vor fi montate în cele mai „sângeroase” zone de pe
şosele. Asta implică punerea în funcţiune a celor 120 scoase din uz
prin instanţă acum 2 ani şi suplimentarea cu alte 100 de bucăţi în
viitorul apropiat. Nişte funcţionari vor da de lucru unor firme
care vor da de lucru unor bănci.

Haios este faptul că, până în 2020, poliţiştii aşteaptă ca
numarul de accidente grave să scadă cu 55%. Bine zis aşteaptă…
Tot ei au spus că „din 2009, în fiecare an am reuşit să scădem
numărul de accidente rutiere grave”. Vorbim tocmai despre o
perioadă în care radarele fixe au fost scoase din folosinţă şi a
venit mama prudenţei la putere – criza.

Nu le vom întâlni doar pe DN1. Vom vedea camere fixe şi în alte
judeţe din ţară, acolo unde drumurile pustiite chiar strigă după
astfel de soluţii.

Introducerea lor nu va face altceva decât să ne invite la goană
şi mai tare pe tronsoanele dintre ele, cel puţin în localităţi,
unde trecerile de pietoni sunt aşezate strategic în faţa cârciumii.
E ştiut doar că acolo unde sunt radare fixe nu mai apar şi cele
mobile, aşa că o poţi călca până la următorul fără jenă. Calci
frâna 100 de metri după cameră şi apoi acceleraţia la fund.

Sătenii binecuvântaţi cu asfalt doar pe şosea, fără trotuare
decente, vor sări artistic din drumul naţional în şanţ din
instinct, de dragul supravieţuirii sau pur şi simplu proiectaţi de
un şofer nenorocit pe viaţă.

Însă nu doar depăşirea vitezei legale este luată în vizor, ci şi
alte abateri mai mult sau mai puţin grave, cum ar fi depăşirea şi
întoarcerea peste linia continuă şi condusul agresiv. Aş vrea să
trăiesc să îi văd fără permis pentru 60 de zile pe bărcăneştenii şi
ciolpănenii care întorc peste benzi de parcă sunt ale lor de
acasă.

În cel mult un an, prin update-ul de hărţi de pe dispozitivele
GPS va fi ştiută fiecare poziţie a camerei. Ca să ne astâmpere, ele
vor fi se pare mutate din loc în loc. Adică denumirea de radare
fixe nu va mai fi viabilă şi vor deveni iarăşi ilegale.

Pe scurt, radarele fixe sunt utile, însă nu aşa de tare pe cât
şi-ar dori poliţiştii. Ce facem cu beţivii şi bicicliştii care merg
în toiul nopţii pe marginea sau chiar mijlocul drumului ? Ce facem
cu căruţaşii care nu îşi mai permit să dea 3 lei pe gazul lampant
pentru că l-au băut pe etilic? Cu cei care conduc obosiţi la volan?
Le dăm cafele gratis?

Nu mai bine umblăm la coarda sensibilă? Cea care ţine banii în
portofel? Şi să luăm permise, multe, foarte multe. Vreau să văd o
ţară terorizată de imaginea poliţistului care apare din senin când
vitezomanul Gică a trecut pe roşu, a depăşit coloana sau a călcat
linia continuă şi îi taie în bucăţi carnetul care îi permite să fie
inconştient.


Voi cum aţi reduce numărul de accidente grave? Consideraţi utilă
montarea radarelor fixe?