Românii ar putea primi dreptul de a merge mai repede pe drumurile deja periculoase

Publicat: 28 06. 2018, 14:30

Viteza excesivă este cauza a cel puţin 1 din 3 decese produse în urma accidentelor rutiere la nivel mondial. În timp ce Organizaţia Mondială a Sănătăţii face studii şi îndeamnă la reducerea vitezei, explicând că o scădere de 5% a vitezei medii de deplasare pe drumurile publice ar duce la o reducere cu 30% a numărului de accidente rutiere mortale, în România se discută creşterea vitezei în localităţi la 70 km/oră.

OMS mai avertizează că în următorii ani accidentele rutiere ar putea ajunge una dintre principalele cauze de deces la nivel mondial. Noi vrem să scoatem radarele în stradă şi să le semnalizăm corespunzător, astfel încât orice şofer care are obiceiul să gonească pe şosele să încetinească cât să nu primească amendă, apoi să-şi vadă liniştit de drum. Nu există nicio justificare pentru creşterea vitezei legale ori crearea unui cadru care să favorizeze creşterea ei, în special în ţara noastră, unde atenţia trebuie să suplinească de multe ori lipsurile infrastructurii.

Mai multă viteză în România pentru ce, parcurgerea mai rapidă a celor 3,8 centimetri de autostradă per cap de locuitor?

Daca întrebi pe stradă 10 persoane cum conduc, 9 vor spune ca sunt şoferi buni, fără accidente şi amenzi la activ, cu ITP la zi. Cu toate acestea, România este de atâţia ani campioana Europei la accidente cu morţi şi răniţi. Desigur, infrastructura rutiera este deficitara şi această situaţie trebuie rezolvată urgent, însa în loc să se adapteze la condiţiile dificile existente, anumiţi şoferi continuă să gonească pe drumuri pe care ei înşişi le descriu ca fiind proaste, de parcă starea defectuoasă a drumurilor este o scuza care încălzeşte pe cineva în cazul unui accident grav.

Există şi propuneri bune, precum cea care spune ca maşina de poliţie trebuie sa fie inscripţionată, iar agentul să poarte uniforma, însă altele nu fac decât sa tolereze şi să amplifice riscul în trafic.