Volkswagen şi Maşina Anului

Publicat: 01 12. 2009, 09:00

Aţi aflat cu toţii că
Volkswagen Polo este „Maşina Anului 2010
” în Europa, dar nu
cred că exagerez dacă spun că nu vă prea aduceţi aminte ce alte
modele Volkswagen şi în ce an s-a încununat Maşina Anului. Asta
pentru că au trecut mulţi ani de atunci, mai exact 18, iar
automobilul care a fost ales Maşina Anului a fost Volkswagen Golf
3
. Interesant este că şi în acel an, modelul VW a bătut
prima generaţie Opel Astra, poveste care se repetă şi acum, dar cu
Polo în rolul laureatului.

Şi triumfurile la competiţia „Maşina Anului” se cam opresc aici
pentru Volkswagen, modele din Wolfsburg nefiind printre preferatele
juraţilor. Ca participări notabile Volkswagen este destul
de des consemnat în istoria competiţiei, dar locul fruntaş nu s-a
lipt prea des de modelele germane
. Volkswagen K70 s-a
clasat pe locul 2 în 1971, prima generaţie Volkswagen Golf a
replicat istoria în 1975, iar VW Polo a prins podiumul în 1982.

În 1984, Volkswagen Golf a terminat pe locul trei, la fel ca şi
Passat în 1989. În 1995 VW Polo a fost pe 2, pierzând în faţa lui
Fiat Punto, în 1997 VW Passat a prins ultima treaptă , iar în 1998
Golf a fost surclasat de Alfa Romeo 156. De altfel toate
generaţiile de Golf care au urmat au prins podiumul, atât V cât şi
VI terminând pe poziţia a III-a. Cel mai aproape de triumf
Volkswagen s-a aflat în 2006, când Passat a pierdut merciul cu
Renault Clio la doar 4 puncte.

După cum se poate observa, în ultimele două decenii Volkswagen a
fost foarte frecvent implicat cu un model sau altul în deliberarea
numită „Maşina Anului” în Europa, dar de cele mai multe ori
a lipsit acel „je ne sais quoi” pentru a îşi lipi pe lunetă
abţibildul de Maşină a Anului
. Pentru a da totuşi
Cezarului ce este al Cezarului voi spune că şi Audi a contribuit la
palmaresul grupului cu două trofee prin Audi 80 şi 100 în ’73 şi
’83. Totuşi chiar şi cu succesele Audi cumulate, VW a obţinut mai
puţine recunoaşteri jurnalistice decât Ford (5) sau chiar Renault
(6).

Marca cu cele mai multe Maşini ale Anului este,
paradoxal poate pentru unii, Fiat
. Italienii au primit de
9 ori această distincţie, ultima dată în 2008 prin Fiat 500. Ca să
mai îndulcim amarul fanaticilor VW – deşi relevanţa acestui premiu
este doar pentru a alimenta orgolii şi campanii publicitare – vom
spune că există o marcă foarte populară şi cu fanii şi mai pătimaşi
care nu are nici măcar un titlu în vitrină….BMW.