Zvonuri: noul Volkswagen Touareg în versiune 2MOTION

Publicat: 15 04. 2010, 17:30

Nu de mult, cei de la BMW au introdus o nouă
„familie” de indicative
pentru SUV-urile lor: xDrive pentru
maşinile cu tracţiune integrală, respectiv sDrive pentru cele cu
tracţiune pe o singură punte – în cazul BMW, pe spate.

Acelaşi lucru ar putea fi aplicat şi de Volkswagen pentru gama
sa de SUV-uri, indicativul 4MOTION urmând a fi acompaniat
de 2MOTION
– ceea ce înseamnă tracţiune pe doar o
punte.

Dacă în cazul lui
Volkswagen Tiguan
soluţia 2WD nu este o surpriză, multe modele
din segmentul SUV-urilor mici şi compacte oferind şi versiuni mai
ieftine 4×2 (cum este şi cazul lui Duster), am un mare semn
de întrebare referitor la fratele mai mare
Volkswagen Touareg
.

Despre care există zvonuri, se pare chiar serioase, că va oferi,
din 2011, şi o versiune mai accesibilă, cu tracţiune pe puntea
faţă. Model care va purta indicativul Touareg
2MOTION
şi va fi motorizat de propulsoare mai puţin
potente, în patru cilindri cel mai probabil.

Cât de accesibil ar putea fi un Touareg 2MOTION, totuşi? Având
în vedere că
preţul de bază în Germania
pentru versiunea V6 TDI de 3,0 litri
şi 240 CP este de peste 50.000 euro, renunţarea la tracţiunea 4×4
şi adoptarea unor motoare mai mici ar însemna o economie de
cel mult 10-15.000 euro
.

Astfel, Touareg 2MOTION ar avea un preţ de pornire de
circa 35.000 euro
, adică în zona preţurilor de bază ale
versiunilor de top ale SUV-ului mai mic Volkswagen Tiguan. Care,
însă, ar avea avantajul tracţiunii integrale în acest caz.

Practic, Touareg 2MOTION ar putea prelua rolul de model
tampon între Tiguan şi Touareg 4MOTION
, însă rămâne de
văzut cât succes ar putea avea pe piaţa europeană această decizie.
Totuşi, vorbim de preţuri ridicate, iar tracţiunea integrală
devine deja o propunere din ce în ce mai întâlnită şi mai
necesară.

În SUA, segmentul SUV-urilor medii şi mari fără
tracţiune 4×4 este ceva mai dezvoltat
, aceste maşini fiind
văzute nu ca alternative pentru offroad, ci maşini de familie mai
sigure. Iar Touareg-ul are deja o notorietate bună peste ocean,
deci sunt premise pentru a atrage suficient de mulţi clienţi cu
noua versiunea Touareg 2MOTION.

Nu trebuie omis faptul că renunţarea la sofisticatul sistem de
tracţiune integrală şi adoptarea unor motoare mai mici va însemna o
scădere a masei totale şi, implicit, valori mult mai bune ale
consumului şi emisiilor de CO2. Aşa încât VW
Touareg ar putea deveni cel mai puţin poluant SUV de categorie
mare
, ceea ce ar însemna un mare capital de imagine într-o
epocă în care accentul se pune în primul rând pe ecologie.

Voi ce părere aveţi?


AŢI CUMPĂRA UN VOLKSWAGEN
TOUAREG 2MOTION?

oraan.ro