Audi Q5 – Info şi poze oficiale!

Publicat: 10 07. 2008, 00:00

This browser does not support the video element.

Principalii concurenţi ai lui Audi Q5 în segmentul SUV-urilor compacte premium sunt (cel mai vechi – a apărut în 2003 şi a suferit un facelift în 2007), (lansat concomitent cu Audi Q5 la ) şi (apărut în acest an). Audi Q5 are ampatamentul cel mai mare, precum şi capacitatea cea mai mare a portbagajului. Lungimea are aceeaşi valoare cu a modelului suedez, însă Audi Q5 îşi depăşeşte rivalii germani.

Lungime [mm] 4.630 4.570 4.530 4.630
Lăţime [mm] 1.880 1.853 1.840 1.890
Înălţime [mm] 1.650 1.675 1.690 1.675
Ampatament [mm] 2.810 2.795 2.755 2.774
Portbagaj (min/max) [litri] 540 / 1.560 480 / 1.560 450 / 1.550 495 / nec.

În ce priveşte motorizările, BMW X3 oferă paleta cea mai largă, beneficiind şi de cel mai puternic diesel: 286 CP. Mercedes GLK propune motorizări pe benzină de top, în configuraţie V6, pentru toate propulsoarele, atât pe benzină, cât şi diesel, fiind oferită standard cutia de viteze automată cu 7 trepte. Volvo XC60 are, deocamdată, un singur motor pe benzină, cel mai puternic faţă de concurenţă. Audi Q5 se situează bine faţă de principalii săi competitori, cel mai puternic motor fiind, deocamdată, common rail-ul V6 de 3,0 litri şi 240 CP.

Audi Q5 2.0 TFSI 1.984 211 7,2 222 8,5 nec.
2.0 TDI 1.968 170 9,2 204 6,7 nec.
3.0 TDI 2.967 240 6,5 225 7,7 nec.
BMW X3 2.0i 1.995 150 11,5 198 9 215
2.5si 2.497 218 8,5 210 9,3 224
3.0si 2.996 272 7,2 210 9,5 229
2.0d 1.995 177 8,9 206 6,5 172
3.0d 2.993 218 7,4 210 7,4 196
3.0sd 2.993 286 6,4 240 7,8 208
Mercedes GLK 280 2.996 231 7,6 210 10,2 nec.
350 3.498 272 6,7 230 10,4 nec.
220 CDI 2.148 170 8,8 205 6,9 183
320 CDI 2.987 224 7,5 220 7,9 nec.
Volvo XC60 T6 2.953 286 7,5 210 nec. nec.
2.4D 2.401 163 10,5 195 nec. nec.
D5 2.401 185 9,5 205 nec. nec.

Noul Audi Q5 este un SUV compact spre mediu, având lungimea de 4,63 m, lăţimea de 1,88 m şi înălţimea de 1,65 m. Este mai mare faţă de cu 20 cm, diferenţă care se regăseşte şi în cazul ampatamentului, care la Audi Q5 este nu mai puţin de 2,81 m. Deci temerile unei canibalizări între cei doi "veri" sunt spulberate din start.

Audi Q5 poate fi oferit în două cu două pachete exterioare: "S-Line" face maşina să arate mai dinamic, în timp ce "Offroad-Style" este dedicat celor care apreciază spiritul tot-teren, beneficiind de protecţii suplimentare în partea inferioară şi jante de 19" cu design specific.

Gama de motorizări oferită la început pe Audi Q5 constă dintr-un motor pe benzină (2.0 TFSI) şi două diesel (2.0 TDI şi 3.0 TDI V6). Motorul pe benzină beneficiază de injecţie directă şi este dotat cu turbocompresor, astfel încât dezvoltă 211 CP şi 350 Nm. Performanţele sunt chiar bune (0-100 km/h în 7,2 s şi viteză maximă 222 km/h), iar consumul mediu mai mult decât rezonabil (8,5 l/100 km).

Motorizările diesel se laudă, în primul rând, cu un consum redus: 6,7 l/100 km pentru 2.0 TDI, respectiv 7,7 l/100 km pentru 3.0 TDI – valori datorate şi unui coeficient aerodinamic de numai 0,33, masa fiind menţinută la cote mai reduse prin utilizarea aluminiului, de exemplu pentru capota motorului şi hayon. Amatorii de performanţă vor degusta cei 240 CP şi 500 Nm ai motorului 3.0 TDI, ceea ce se traduce în 6,5 s pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 225 km/h. Dieselul mai mic este capabil de o viteză maximă de 204 km/h, iar demarajul 0-100 km/h durează 9,5 s.

Audi Q5 este şi util, datorită unui portbagaj de 540 litri (care ajunge la 1.560 litri capacitate maximă), însă al treilea rând de scaune nu este oferit. În schimb, luxul este la el acasă, prin nivelurile de echipare cu finisări de top şi gama largă de opţiuni premium: keyless access, climatizare tri-zone, sunroof panoramic, faruri adaptive sau comandă electrică a hayonului.

Mai sunt disponibile dotări precum "Audi Lane Assist" (avertizarea la depăşirea involuntară a benzii – faţă de Citroen, apre o vibraţie în volan, nu în scaun), "Audi Side Assist" (sistemul de detectare a vehiculelor din unghiul mort) sau "Adaptive Cruise Control" (un cruise control care adaptează viteza faţă de a vehiculului din faţă). În ce priveşte confortul, se poate opta pentru "Audi Parking System Advanced" (senzori de parcare şi cameră pentru mersul înapoi), scaune faţă cu acţionare electrică şi funcţie de masaj, conexiune Bluetooth, sistemul multimedia "Bang & Oluffsen", cu TV, DVD şi conexiune iPod, iar sistemul de navigaţie de top conţine un monitor de înaltă definiţie, care afişează hărţile în format 3D.

Din echipare de serie de bază nu vor lipsi ABS-ul (cu funcţionare adaptată mersului off-road), controlul stabilităţii ESP (cu o nouă funcţie, care detectează dacă există portbagaj pe plafon), frâna de staţionare electrohidraulică (cu asistare la pornirea din rampă) sau indicatorul pentru momentul optim de schimbare a treptei de viteză (la versiunile cu cutia manuală în şase trepte).

În ce priveşte mecanica, Audi Q5 beneficiază de transmisie quattro (cu diferenţial Torsen) şi, opţional, de o cutie de viteze automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj. Platforma tehnică provite de la Audi A4, cu modificări în ce priveşte poziţionarea motoarelor, iar elementele suspensiei multilink sunt din aluminiu. Tot de la Audi A4 a fost preluat sistemul "Audi Drive Select", de la care se poate comanda varierea raspunsului la acceleraţie, demultiplicarea direcţiei, modul de funcţionare a cutiei de viteze automate şi tăria spuspensiei. Există trei programe de setare a acestor funcţii ("Confort", "Automatic", "Dynamic"), controlate de către şofer prin intermediul centralei MMI.

În afara şoselelor, Audi Q5 se poate baza pe un unghi de atac de 25 grade, în timp ce unghiul de ieşire este de numai 17,5 grade. Există, de asemenea, un sistem de control automat al vitezei la coborâre. Cu toate că nu dispune de diferenţiale blocabile, garda la sol de 20 cm este suficientă pentru acest SUV compact, care poate trece printr-un vad de apă de maximum 50 cm adâncime. Jantele versiunii de bază sunt de 17" şi sunt încălţate cu pneuri 235/65 R17, iar dimensiunea maximă permisă pentru jante este de 20".

Preţurile pentru Europa încă nu se ştiu, dar se estimează că vor fi la nivelul lui (lansat oficial tot cu ocazia salonului chinezesc). Printre principalii concurenţi ai noului Audi Q5 se vor număra , sau .